mESA Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg skal på militæret i september, men vil ikke miste ett skoleår(skolen starter vel i august). Hvordan er det dette egentlig funker? Jeg har ingen anelse. Og om dette "utsettelse av skoleplass", hvordan funker det, og hvordan gjør man det? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Snakker vi høgskole/universitet her? I så fall, har du fått skoleplass så vil den bli hold av for deg til du er ferdig med din førstegangstjeneste. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Det er høyskole/universitet ja. Men skoleåret starter vel i august, og jeg skal inn i september. Hvordan skal jeg fixe dette da? Og sender jeg brev? Epost? Eller ringer til skolen om at jeg skal på førstegangstjeneste? Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Du søker på skole som vanlig, og når du har fått tildelt plass tar du kontakt med Samordnaopptak eller skolen din og får hold av plassen til du er ferdig i militæret. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Selv om jeg er ferdig i militæret 1 mnd'e etter skolestart? Lenke til kommentar
vidarho Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Skal vel være mulig å fremdeles få skoleplassen, så lenge du forklarer det for skolen. Å starte en måned senere er skjeldent noe problem heller, du går jo glipp av fadderuka, som er vanvittig fet, men faglig går du ofte glipp av lite, om du ikke går legestudier, juss eller et annet krevende studium. Lenke til kommentar
mESA Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Snakket med en rådgiver på skolen, ho sa jeg fikk dimme / fritak elns. Så dette ordner seg. Takk for svar;) Lenke til kommentar
oldboy Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Jeg dimmiterte en mnd før tiden pga. skole, så det skal ikke være et problem. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå