Gå til innhold

FSK Hærens Jegerkommando

ULVENulv

Anbefalte innlegg

Igjen, jeg er klar over hva som er de forskjellige sikkerhetsgraderingene, jeg bare bruker de ikke til vanlig. Jeg kritiserte heller ingen overhodet. Jeg sa at testene til HJK er hemmelige (def: som bare er kjent av én el. en liten, innvidd krets). Det var du som begynte å kverulere.
Og storesøstra di spør deg om du har fått det kjæreste i barnehagen.

Barnehagekjærester skal man ikke kødde med!.. sånne ting skal være hemmelige:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Igjen, jeg er klar over hva som er de forskjellige sikkerhetsgraderingene, jeg bare bruker de ikke til vanlig. Jeg kritiserte heller ingen overhodet. Jeg sa at testene til HJK er hemmelige (def: som bare er kjent av én el. en liten, innvidd krets). Det var du som begynte å kverulere.

Det er jo nettopp det som er poenget. Å si at noe er hemmelig når det ikke er det, er jo bare feil :) "Det er hemmelig" er noe man sier når man er fem år og storesøstra di spør deg om du har fått det kjæreste i barnehagen.

Nå må du gi deg med den holdningen der, det kler deg ikke. "Det er hemmelig" er noe mannen i gata sier når noe er unndratt offentligheten, og det vet du godt.

Forsvaret bruker for eksempel selv "hemmelig" om ting som er unndratt offentligheten, uten at det har gradering HEMMELIG:

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=121196

Så slutt med den ovenfra-og-ned-holdningen.

Endret av Herrbrun
Lenke til kommentar

Er det egentlig noe poeng i å kverulere på begreper? Konklusjonen er vell at testene vil bli harde og at man ikke vet sikekrt hva som vil møte en. Men skader da ikke å gjøre litt research på det først. Ikke så rart at noen lurer på psykomotirske tester når det er ett såppas ukjent begrep.

Lenke til kommentar

Det er jo nettopp det som er poenget. Å si at noe er hemmelig når det ikke er det, er jo bare feil :) "Det er hemmelig" er noe man sier når man er fem år og storesøstra di spør deg om du har fått det kjæreste i barnehagen.

Nå må du gi deg med den holdningen der, det kler deg ikke. "Det er hemmelig" er noe mannen i gata sier når noe er unndratt offentligheten, og det vet du godt.

Forsvaret bruker for eksempel selv "hemmelig" om ting som er unndratt offentligheten, uten at det har gradering HEMMELIG:

http://www.mil.no/start/article.jhtml?articleID=121196

Så slutt med den ovenfra-og-ned-holdningen.

Hahaha! Her var det visst en med såre tær ;) Så fordi at en eller annen vernepliktig journalist ved Forsvarets mediesenter ikke klarer å holde tunga rett i munnen er det altså opplest og vedtatt at dette er riktig måte å gjøre det på i Forsvaret? ;)

Djises...

Lenke til kommentar
Men herregud da. Makan til idiotkverulering er det lenge siden jeg har sett. Hva er problemet ditt?

Jeg har sikkert flere problemer, men i dette tilfellet er problemet at du bruker et upresist begrep. I utgangspunktet kommenterte jeg det som en spøk, men siden du ikke klarte å ta poenget, måtte jeg jo forklare deg hvorfor begrepet er upresist. Når du fortsatt ikke klarer å godta at noen kommenterer at du bruker et upresist begrep, er det du som har et problem, ikke jeg :)

Koz og klemz

Lenke til kommentar
Noen som vet hva de psykomotoriske testene går ut på?

Er innkalt til HJK 19.Juli jeg også :)

Jepp. Du skal stupe kråke mens du tisser i vinkel, uten å søle en dråpe.

Tror du virkelig at noen kommer til å fortelle deg det? De som ikke vet det må enten gjette eller ljuge, og de som vet det må begå lovbrudd for å fortelle deg det.

Har ikke hørt noe om at det er så hemmelig jeg, men unnskyld for at jeg spurte.

Herrbrun: Takk for svar :) Bedre med kort og enkelt enn å gjøre narr av spørsmål som visse andre gjør.

Endret av Lars-H
Lenke til kommentar

Tror du virkelig at noen kommer til å fortelle deg det? De som ikke vet det må enten gjette eller ljuge, og de som vet det må begå lovbrudd for å fortelle deg det.

Herrbrun: Takk for svar :) Bedre med kort og enkelt enn å gjøre narr av spørsmål som visse andre gjør.

Herregud, ta en spøk :-) Men ja, jeg mener forsåvidt fortsatt at spørsmålet var tullete...

Lenke til kommentar

Herregud, ta en spøk :-) Men ja, jeg mener forsåvidt fortsatt at spørsmålet var tullete...

Hva er tullete med det? Forsvaret sine sider er helt håpløse, masse sider som ikke eksisterer osv.

Siden det står hva de andre testene går ut på, trodde han kanskje at han bare ikke kunne finne beskrivelsen av de psykomotoriske testene?

Lenke til kommentar

Hva er tullete med det? Forsvaret sine sider er helt håpløse, masse sider som ikke eksisterer osv.

Siden det står hva de andre testene går ut på, trodde han kanskje at han bare ikke kunne finne beskrivelsen av de psykomotoriske testene?

Ja, var det jeg mente:) Hva "psykomotoriske" tester egentlig er, ikke hvilke spørsmål man får. Men synes du det er et tullete spørsmål, Jurist, skal du selvsagt få slippe å svare;)

Lenke til kommentar
Kan vell kort oppsumeres ved at Jurist bare er innom for å lage kvalm?

Lars, vi sees ved porten på Rena ;)

Det er i og for seg forsvinnende likegyldig for meg hva slags motivasjon du tror at jeg har for å være her, men siden du bringer det på bane, kan jeg jo nevne at målet ikke er å lage kvalm, og jeg beklager hvis folk oppfatter det slik. Men på samme måte som du står fritt til å kommentere mine innlegg, noe du vitterlig gjør, står jeg også fritt til å kommentere dine...og du kan så sannelig ikke komme og si at jeg tar feil - du kan derimot mene at det er unødvendig å kommentere det jeg kommenterer ;)

Lenke til kommentar

Nei påstår ikke at du tar feil. Men hvorvidt vedkommende du diskuterer med har benyttet riktige ord eller ikke er strengt tatt ikke relevant for diskusjonen og en halvside med denslags ødelegger kun diskusjonen for de som gjerne vil finne ut mer om testene ved Hærens Jegerkommando. Finnes sikkert ett eget språkforum på nettet.

Lenke til kommentar
Nei påstår ikke at du tar feil. Men hvorvidt vedkommende du diskuterer med har benyttet riktige ord eller ikke er strengt tatt ikke relevant for diskusjonen og en halvside med denslags ødelegger kun diskusjonen for de som gjerne vil finne ut mer om testene ved Hærens Jegerkommando. Finnes sikkert ett eget språkforum på nettet.

Da er vi jo alle enige, og da ser vi visst at poenget ikke er å lage kvalm. Jeg ser selvsagt at det er off-topic, noe jeg også har bemerket tidligere, men når vedkommende nektet å erkjenne sine "synder", klarte jeg ikke å la være å dra den videre ;) Jeg skal imidlertid mer enn gjerne ta selvkritikk for at jeg ikke opprettet en egen tråd om dette, dersom det er med på å blidgjøre noen av de berørte parter. Nå var det i og for seg ikke språk i seg selv som var poenget (det var egentlig ment som en tørr kommentar), men når vedkommende ikke klarte å ta en tilbakemelding, klarte jeg som sagt ikke å la det ligge med dét. Sånn, nå er jeg ferdig med den saken, med mindre det er flere som vil være med ;) Noen flere som vil være med? Hehe...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
Ja, da braker det løs snart gutter og jenter(?).. Vil bare si lykke til folkens! Tipper jeg ryker ut på dag to, men da får jeg kanskje muligheten til å gå befalsskolen likevel :)

Forsvaret har ikke bruk for sånne som deg. Hva slags holdning er det der?

altså: Du gir opp- du er en taper.

Ja annmeld meg til forumvekterne for personangrep.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...