Gå til innhold

FSK Hærens Jegerkommando

ULVENulv

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
btw: thomsi1607: en stormer fryser ikke, han skifter farge og faller om.

Hehe.. du ække god.. har du noen kilder?

1 stk sersjant som skriker dette i øret ditt når du tar armhevninger med bare fingre på vinterstid,. eneste kilde jeg har;)

skal du inn i 09 eller er du ferdig 09?

Jeg skal inn i 09. Superkontigenten!:)

Jeg tipper vi kommer til å bli helt rå. Ingen over, ingen ved siden av. Litt kjipt og ha rekruttskolen i januar, men det er bare å bite tenna sammen. Vi blir nok lilla i ansiktet, men jeg ser på det som en fin kontrast til de grønne klærne.

hehehe,, vinter kamo;)

lilla og hvit ihvertfall:P

Storm er ekstremt kult til tider,

husker fortsatt når andre esk skulle angripe leiren i felt midt på svarteste vinteren.

vi kunne høre dem syte lenge før vi så dem:)

det er et par øvelser du kommer til og huske:)

btw: husk dette.. "berrett" løpet kommer under en 7 dagers øvelse, de sier ikke når berrett løpet begynner men når de skerper vaktholdet så at alle i teltet har en halvtime av og resten liggendes vakt, da er det i gang:)

dette er info jeg ikke hadde:P

Lenke til kommentar
Har du en link på hvor du har de siste kravene fra? Tror det er kravene for spesialjegere.

Uansett bør du nok også klare de kravene, da minimumskravene er temmelig lave.

Skal inn jeg også ja, sammen med tre kammerater, så gleder meg veldig jeg og.

Heldig du som har tre kompiser å trene med.. Har bare bikkja jeg :(

Hvor i Norge bor du?

EDIT:

Kravene er her: http://www.mil.no/multimedia/archive/00089...Spes_89053a.pdf

Er visst for spesialjeger, men følger det i 15 uker :) Programmet tar utgangspunkt i:

qw6091207688284.JPG

Er langt over dette nivået allerede nå, så klarer meg nok :) Vi ses på opptak :)

Endret av Semper Fidelis
Lenke til kommentar

Hehe, du roter noe voldsomt. Jeg annbefaler deg å vite hva du søker deg til før du faktisk søker. Virker som om at du bare har søkt deg inn ford idet høres fett ut å være spesialjeger og skyte masse og drive SIBO og sprenge ting som Rambo. Sannheten er at du for det første ikke kan bli spessjeger før etter førstegangstjenesten og at fallskjermjegere ikke alltid har det godt og varmt. Stikkord som å drite på pose og ligge i OP i lang tid får faktisk de fleste til å ombestemme seg under "mestringsøvelsen"/opptaket eller helvetesuken som folk gjerne kaller den.

Motivasjonen MÅ være på topp, og da hjelper det lite når du ikke engang vet hva du faktisk har søkt deg inn på.

Lykke til.

M77 var i fjor og mest sannsnylig i år eneste fottøyet som er tillatt. Sivile joggesko kan være kjekt på grovuttaket (som er i dagene før rekrutten begynner) og eventuelt hvis du ikke liker de skoene du får utlevert.

Endret av Andreaz_
Lenke til kommentar

Jeg hadde ikke søkt HJK. Jeg søkte Flygerskolen, og kom inn til opptak, men takket nei. Jeg ville prøve igjen etter jeg har fått en smakebit på livet som militær. I forrige uke fikk jeg uforventet innkalling, men det er jo bare bra. Gleder meg masse, men som sagt - mye jeg ikke veit. Da kan jeg jo bare lære :)

Lenke til kommentar
Jeg hadde ikke søkt HJK. Jeg søkte Flygerskolen, og kom inn til opptak, men takket nei. Jeg ville prøve igjen etter jeg har fått en smakebit på livet som militær. I forrige uke fikk jeg uforventet innkalling, men det er jo bare bra. Gleder meg masse, men som sagt - mye jeg ikke veit. Da kan jeg jo bare lære :)

Seriøst? Du har aldri søkt på noe som helst innen HJK/FSK?

Hva er det egentlig du har fått innkalling til? HJK/FSK sin rekruttskole i juli/august?

Lenke til kommentar

Jepp.. Men under sesjon snakket jeg med offiseren og sa jeg var veldig interessert i en slik førstegangstjeneste.

Avdeling: Hærens Jegerkommando Hærens Jegerkommando

19 juli

Endret av Semper Fidelis
Lenke til kommentar
Aha.. Da er det kanskje ikke så rart.

En liten ting jeg tenkte på. Hvor viktig er psyken i HJK? Hva slags tester kan man vente seg? Noe man kan trene på?

Psyken, ligger i det å ikke gi seg, selv om man er drit lei, våt og sliten pga av det fysiske og lite søvn.

Beste måten å trene seg opp til det, er egentlig bare å være forberett på at det, og husk, opptaket er ikke det samme som tjenesten. Opptaket er der for å slite folk ut og for å sile ut de som ikke har viljen til å holde ut.

Men i jo bedre form man er, jo mindre sliten blir man fysisk.

Et godt tips. tren litt statisk styrke, det vil du få bruk for.

Lenke til kommentar
Det blir ikke tester hvor man ser på bilder og si hva man ser, osv..? Bare rent psykisk og fysisk utmattelse altså. Da kan jeg vel bare trene!

Med statisk styrke tenker du hovedsaklig på bein?

Tenger både armer og bein, det holde enkelte stillinger over lengre tid uten å bli sliten vil hjelpe på opptaket.

Finnes noe som heter AG gym, og ferdigstilling. Går hovedsaklig på statisk styrke.

Lenke til kommentar
Kan du forklare hva de øvelsene går ut på?

AG gym: holde AG'en strakt foran deg osv?

ferdigstilling?

Holde AG rett ut fra kroppen, over hode, etc.. blir sykt tungt i lengden.

Ferdig stilling. oppreist stilling etter en armhevning.

Lenke til kommentar
Hehe, du roter noe voldsomt. Jeg annbefaler deg å vite hva du søker deg til før du faktisk søker. Virker som om at du bare har søkt deg inn ford idet høres fett ut å være spesialjeger og skyte masse og drive SIBO og sprenge ting som Rambo. Sannheten er at du for det første ikke kan bli spessjeger før etter førstegangstjenesten og at fallskjermjegere ikke alltid har det godt og varmt. Stikkord som å drite på pose og ligge i OP i lang tid får faktisk de fleste til å ombestemme seg under "mestringsøvelsen"/opptaket eller helvetesuken som folk gjerne kaller den.

Motivasjonen MÅ være på topp, og da hjelper det lite når du ikke engang vet hva du faktisk har søkt deg inn på.

Lykke til.

M77 var i fjor og mest sannsnylig i år eneste fottøyet som er tillatt. Sivile joggesko kan være kjekt på grovuttaket (som er i dagene før rekrutten begynner) og eventuelt hvis du ikke liker de skoene du får utlevert.

Regner med at den ikke var til meg?

Lenke til kommentar

AG veier 4,1 kg uladd (4,7 kg uladd for F2-varianten). Eksempler på AG-gym kan være at samtlige holder AGen på strake armer rett fram til befalet ser at noen begynner å få problemer, så løftes den rolig, fremdeles på strak arm, opp over hodet. Holder der et minutt eller så, flytter ned på strak arm rett fram igjen. Holde der en stund, så kan du f.eks. ta den ut til siden og holde den etter kolben på én strak arm. Etterhvert kan du bytte arm, og siden starte forfra. Finn noe som har ca samme form (avlang med godt grep) og vekt som AG3en, og øv deg!

Ang ferdigstilling, så kan du forsøke dette på asfalt og grus. Hold deg oppreist så lenge som overhodet mulig. Evt kan du gå sammen med en eller flere og konkurrere om hvem som holder seg oppreist lengst.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...