FullColor Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Okey dette er kanskje et litt dumt spm men hva er det godt for ? Snakker om den plata som man setter på utangen på hk, de metal greiene kom bare i veien når jeg skulle sette mitt på og stakk enten ut så jeg ikke fikk koblet ting til, eller inn og presset seg inn imellom komponenter på hk. Endret 6. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Eneste jeg kan komme på er at de skal sørge for at metallplata står i "spenn" slik at det ikke oppstår vibrasjoner? Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Ja det ville jo virke logisk men da stakk noen av mine på noen veldig ubeleilige plasser på mitt hovedkort, så ut som det kunne øddelegge noe var jeg redd for. Endret 6. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 De skal stå i spenn om du monterer dem riktig ja, men jeg tror det nok er et konsensus blandt alle datafolk at akkurat det standard-designet der er noe av det mest idiotiske som noen gang har blitt funnet på. Nyere hovedkort gjør seg ofte derfor helt av med det gamle designet og bruker i stedet en slags "pute" på baksiden som holder spennet i stedet. Å få alle de små metallfjærene til å stå riktig når du trykte det på plass var nok til å gå de fleste på nervene heldigvis så har de ikke akkurat noen viktig funksjon, så du kan alltids baare bøye dem vekk som du ønsker. Du vil neppe merke noen forskjell i praksis. -Stigma Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Metall "leppene" sørger også for jording av konnektor-huset på kortet til kabinettet. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Jeg glemte dessverre og sette det inn før jeg satt i hovedkortet, Jeg prøvde først og trykke det på plass da, så hvis jeg vill sette det inn nå må jeg ta ut alt av kabinettet uansett Men er jo ikke så nøye, får ett ekstra lufte hull i mitt ellers alt for tette nexus kabinett, og nå vet jeg hvorfor det er som det er ihvertfall. Endret 6. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 En annen grunn er vel kanskje at det ikke skal bli for mye vandring i potenisellt svake fester på porter når man jukker og dytter kabler inn? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå