OddZen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei, har i den siste tiden blitt veldig blek i fjeset. Det er flere som har bemerket det, spesielt de i familien min som sier jeg ikke ser frisk ut. Var hos legen på Tirsdag og tok noen tester og målte blodtrykket og blodprosenten. Det var ingen ting galt og jeg var dagen etter inne og tok blodprøver, som jeg fortsatt venter på svaret fra. Er litt kjipt å gå rundt å være så blek i fjeset. Er blek selv om jeg har trent og tatt hardt i når jeg har trent styrke. Har startet å ta jern tabletter og vitaminer. Så jeg lurer på om det er noen av dere brukere her som har opplevd noe av det samme eller har noe kunnskap til dette? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er noe jeg har fått høre i alle år at jeg ser blek ut og det får en høre titt og ofte både på jobb og ellers. Dog, det er kanskje ikke så dumt å gå til lege å få det sjekket. Vil gjerne høre svaret mann for det er noe en selv er litt "plaget" med. Lenke til kommentar
NTD Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Er ingen lege, men vanlige årsaker er f.eks. jernmangel, beta karotenmangel, vitaminoverdose, giftstoffer/rusmidler, dårlig med søvn, stress, feber/sykdom og mangel på sollys. Noen er jo naturlig blekere enn andre også. Definitivt verdt å ta blodprøver for å undersøke. Endret 6. april 2008 av NTD Lenke til kommentar
Gjest Guest_espen_* Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Folk flest er bleke på denne tiden av året etter en lang vinter. Er du mye ute i frisk luft? Ta en tur på fjellet, solen tar bra nå, selv om det ikke er strålende sol. En heldags sykkeltur (med solen i ansiktet) gir deg garantert farve. En uke i syden kan også anbefales på denne tiden av året. Konklusjon vær mye ute. Ta lange turer i weekenden og du får frisk farve i ansiktet. Lenke til kommentar
NTD Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) Prøv å spis gulerøtter. Seriøst. Endret 10. april 2008 av NTD Lenke til kommentar
xersess Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 (endret) hehe, høyrer akkurat det samme fra heimen ein del: at eg ikkje ser frisk ut, at eg er kjempe bleik i fjeset. men ellers på kroppen er eg ikkje noke unormalt bleik heller. Vil vite alt du finner ut OddZen "edith og leif" Endret 10. april 2008 av xersess Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Ringte legen idag, og blodprøvene så helt fine ut! Så til nå på alt de har testa er ingenting feil med meg, heller ikke jernlager og andre ting. Ser ut til at sola er eneste medisin. Lenke til kommentar
OddZen Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Prøv å spis gulerøtter. Seriøst. Er dette bevist? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 solarium funker faktisk og, skal vist nok være sunt i mindre mengder. om du våger å gå solarium Lenke til kommentar
NTD Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Prøv å spis gulerøtter. Seriøst. Er dette bevist? Prøv selv. Ja, det funker like bra som solbrunpiller i hvert fall (og mye sundere). Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hvis du spiser ekstreme mengder gulrot kan du få en orange-tone i huden. Men dette er igjen ved ekstreme inntak over flere år hehe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå