TrueBlue Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Er ikke noen spesiell kostholdsekspert, men spiser sunt og holder meg unna de verste kaloribombene. Spiser en del brødmat, noe som fikk meg til å lure litt på hva som faktisk er bra å spise på skiven og ikke. Det går mye i servelat, brunost, hvitost, skinke, fårepølse og lignende. Er det noe av dette jeg burde holde meg unna? Kom gjerne også med forslag til annet som er sunt å ha på skiven. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvis servelat, bruk lett servelat, samme med skikne og fårepølse Ikke brunost Hvis gul/hvit -ost, bruk ekstra lett ost fra synøve finden Spis gjerne: Egg Cottage cheese Reker Makrell i tomat (obs, mye fett, bør ikke fråtse her) Leverpostei mager f.eks.. Alle rene produkter går i grunn fint, men pass på kcal innholdet så du ikke går på en smell! Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg er tilhenger av den mer moderne skole, som sier at du ikke skal frykte fett. Brunost er fy uansett, men drit i lett-produkter. Fett gjør deg mett, sånn at du ikke spiser mer fetende brød enn du trenger. Det er først og fremst pålegget som er maten. Lenke til kommentar
Elgvenn2 Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg er tilhenger av den mer moderne skole, som sier at du ikke skal frykte fett. Brunost er fy uansett, men drit i lett-produkter. Fett gjør deg mett, sånn at du ikke spiser mer fetende brød enn du trenger. Det er først og fremst pålegget som er maten. Ikke noe å frykte i fett, men siden det er mye kcal per gram, bør man bruke hodet ved inntak. Man havner fort i for stort kcal overskudd. Det er stort sett nok fett i magerproduktene. F.eks. synøve finden ost har 10 vektprosent fett, 30 vektprosent protein og 1 vektprosent fett. Dette gir i energiprosent: fett, 42% protein: 56%, karbohydrater: 2% Med andre ord gir lettproduktet mer enn nok fett uten at man trenger å overdrive med 16% eller 27% oster Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Brunost er faktisk like ille som nugatti....da kan du tenke deg selv om det er sunt??? Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Så brunost er usunt? Wtf. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Brunost er omtrent like sunt som sjokolade. Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Minner om at SMS-språk og overdrevne forkortelser ikke er særlig ønsket, da det er bortimot umulig å forstå. /MOD Lenke til kommentar
d0ffen_k Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 ja...det er sant,...brunost er veldig usunt....hvis du skal ha jern bør du spise leverpostei...det er godt:) Lenke til kommentar
TehKris Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 KK, skal trappe ned brunosten! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå