Bjonski Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hei, jeg har støtt på et problem. Første gangen jeg fikk dette problemet var når jeg flyttet over mine gamle pc deler til et annet kabinett med en annen harddisk, når jeg prøvde å starte opp så var loade baren treg som fyy.. Dette fikset jeg med å sette HDD som slave(den fant ikke HDD som master). Etter å ha satt HDD som slave så gikk loadingen greit, men jeg fikk bluescreen rett etterpå. Så jeg formaterte, nå virker alt på den pcen.. Så har det seg sånn at MIN pc har fått samme problem. Det er altså snakk om "nye" pc deler i begge maskinene, men eldre HDD. Jeg kan starte opp i sikkermodus uten problemer.. Og jeg har satt systemet tilbake noen dager for å se om det hjalp, noe det ikke gjorde. Så jeg lurer på hva som er årsaken til at HDD tilsynelatende er så treg?(regner med det er HDD som er problemet, siden det skjedde på begge pcene hvor eldre HDD er tatt i bruk). Pcen har virket siden jeg bygde den, som er 1-2 måneder siden. edit: litt mer info: Loade baren til windows går kjapt i 10 sekunder, før skjermen får et lite kick, da blir alt tregt. edit 2: enda litt mer info: det eneste som er endret i huset er at jeg har fått overspenningsvern på rommet. Og en ny router. Endret 5. april 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har du byttet hovedkort i noen av maskinene uten og ha formatert? dette skaper oftest bsod i boot. Sjekket om det er feil med hdd? programmet speedfan har en funksjon som måler de fleste ting med hdd og sier om det er feil eller mulig feil Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Har du byttet hovedkort i noen av maskinene uten og ha formatert? dette skaper oftest bsod i boot. Sjekket om det er feil med hdd? programmet speedfan har en funksjon som måler de fleste ting med hdd og sier om det er feil eller mulig feil Den pcen med bsod ble fikset etter formatering. Det er altså snakk om to pcer, hvor den nyeste nå har problemer. På pcen med feil så ble HDD formatert når jeg fikk nytt HK, og har nå altså funket i 1-2 måneder(ikke flink til å huske tid).. Sitter atm å prøver å reparere Windows install, så HDD kan i alle fall skrives til("Installasjonsprogrammet kopierer filer....") edit: reparasjon av installasjon hjalp ikke. Endret 5. april 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvist det ikke er så mye info som du vil ha på den så kan du jo prøve og formatere siden det antakeligvis vil bruke kortere tid enn og prøve og reparere. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hvist det ikke er så mye info som du vil ha på den så kan du jo prøve og formatere siden det antakeligvis vil bruke kortere tid enn og prøve og reparere. Formaterte disken, og fikk bootet windows. Skulle installere drivere, kom til nettverkskortet.. så frøs pcen, og nå har jeg samme problem igjen -.- edit: fikk bootet pcen nå, med siste fungerende instillinger(rett etter formatering 0o ) edit2: siste fungerende instillinger tok meg tilbake til før nettverksdrivere ble installert. Det kan vel ikke være router bytte som har køddet med pcen? tviler sterkt 0o edit3: mulig at overspenningsvernet kødder med spenninga? så pcen får mindre strøm enn nødvendig? Endret 5. april 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hva skulle ruteren ha og gjøre med PC-en? Den sender bare "pakker" til PC-en og mottar "pakker" fra PC-en skal ikke ha noe og si på selve ytelsen i PC-en. Innstalerer du driveren med kabelen i? eller kan hende det er feil med nettverkskortet? Edit: Overspenningsvernet "renser" strømmen og gjør den mer stabbil og hvist maskinen får for lite strømm så vil den ikke starte eller synke i ytelse... Last ned et programm som speedfan eller everest for og sjekke om psu opprettholder spenningene konstant og ikke svinger for mye på spenningen Endret 5. april 2008 av mc_a_person Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hva skulle ruteren ha og gjøre med PC-en? Den sender bare "pakker" til PC-en og mottar "pakker" fra PC-en skal ikke ha noe og si på selve ytelsen i PC-en. Innstalerer du driveren med kabelen i? eller kan hende det er feil med nettverkskortet? Tok ut kabelen og installerte alle driverne med programmet som følger med, men når jeg rebootet kom det opp at bare en av fire drivere var installerte.. selv om den installerte alle -.- Og nå prøver jeg å installere nettverks drivere manuelt, men da låser pcen seg. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Bruker du nye eller gamle drivere? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Bruker du nye eller gamle drivere? Driverne som fulgte med HK'et.. på cden. Som sagt, pcen har virket supert med nevnte drivere. har nå installert skjermkortdrivere, og får bootet. får se om jeg klarer å installere nettverksdrivere nå. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvilket hovedkort er det snakk om? Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Asus M3A, socket AM2+ Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvilket OS bruker du? Hvis du kjører Vista har du en hel del verktøy for å feilsøke nettop slikt, med XP er det litt verre.. Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Prøv og oppdatere biosen til nyeste ser ut til og ha hjulpet andre med samme problem Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Har ikke peiling på hvordan jeg oppdaterer bios... Jeg gikk inn i enhetsbehandlingen og så litt, der lå nettverkskortet uten drivere. Så jeg klikket meg inn på den og valgte "installer drivere på nytt", når den var så og si ferdig begynte pcen å hakke.. Musen er treg, og installasjonen ser ikke ut til å fullføre. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvis du bruker Xp ville jeg startet med bios som mc_a_person nevner, og ikke minst passe på at du har firmware for siste chipset. Lenke til kommentar
Bjonski Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) men hvorfor får jeg dette problemet etter 1-2 måneder? burde jeg ikke hatt problemet fra dag 1? Pcen har jo virket knirkefritt siden jeg bygde den(utenom det første HK som var defekt). Problemet oppstod plutselig til morgenen i dag.. -.- Endret 5. april 2008 av Bjohansen Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har ikke asus et eget programm for bios oppdatering? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Sjekk om Windows Update har lagt inn noe rett før du merket problemet? Lenke til kommentar
Cryztek Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Fant biosen oppdaterningene ^^ _Hær_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå