Gå til innhold

Radeon 8500(LE) --->9100 MOD! Bedre DivX bilde kvalittet!

Anbefalte innlegg

Her er det en Radeon 8500-->9100 MOD guide som er på tysk i originalen og oversatt til engelst ved google.

Der er det nødvendige bios filer å laste ned. Har gjordt det selv med min Saphire Radeon 8500LE og nå kan jeg OC minne på GK mer (før 275, nå 281). Ytelsesmessig har ikke jeg merket noe.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

mad_arab, du har rett i det at de er like, men ikke HELT:

Her er det hva de sier på 3Dsenter:

"However there is nevertheless a difference between Radeon to 8500 and 9100, even if this is realized only over the driver. The "Fullstream" video mentioned Deblocking filter remains alone the Radeon 9100 will reserve, with this under utilization of the pixels Shader 1,4 the performance and image quality during the video decompression improved, this is even in future DivX versions by DivX to be supported directly."

Ikke så voldsåmt mye grunn til å gjøre mod, men kan være litt interessangt for de som ser mye på DivX filmene.

Staljin

Lenke til kommentar
funka ikke så fett her,fikk bare stygge artifacts i spill selv om jeg brukte edit`en til å sette minne på 240 :cry:

Hei,

Har du brukt den 1.0d versjon av bios edit for å justere hastighet i BIOS? Har du reinstallert drivere? Man bør i utgangspunkte avinstalere de drivene til Radeon 8500 før mod og installere drivere på nytt etter mod.

Min Saphire Radeon 8500LE går fin på 294/281mem.

Hilsen

Staljin

Lenke til kommentar
funka ikke så fett her,fikk bare stygge artifacts i spill selv om jeg brukte edit`en til å sette minne på 240 :cry:

Hei,

Har du brukt den 1.0d versjon av bios edit for å justere hastighet i BIOS? Har du reinstallert drivere? Man bør i utgangspunkte avinstalere de drivene til Radeon 8500 før mod og installere drivere på nytt etter mod.

Min Saphire Radeon 8500LE går fin på 294/281mem.

Hilsen

Staljin

ja av 1.0d til å edite bios,reainstalerte 3.1 driver + dx9.

kommer vel an på at jeg har club3d kort som bruker 4ns minne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...