Gå til innhold

Overgang fra XP til Vista får ikke kontakt med skriver.

Anbefalte innlegg

Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med råd. Har en laserskriver Minolta pagepro 1200w. den fungerer med Xp på en gammel Pc. Har kjøpt en ny PC HP pavilion DV 9575. Denne er ferdig instalert med Vista. ( Får ikke instalert XP på den)

Har lastet ned Vista kompetibel driver til denne og instalert etter bruksanvisning sjekket USB port alt ok. Drivere blir installert. Porter ok. Dokumentet forsvinner på utskriftsmenyen, men skriveren reagerer ikke.

Har slettet USB porter ( USB root hub) men ingenting skjer. Har også prøvd å skifte USB kabel.

Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Hei

Er det noen som kan hjelpe meg med råd. Har en laserskriver Minolta pagepro 1200w. den fungerer med Xp på en gammel Pc. Har kjøpt en ny PC HP pavilion DV 9575. Denne er ferdig instalert med Vista. ( Får ikke instalert XP på den)

Har lastet ned Vista kompetibel driver til denne og instalert etter bruksanvisning sjekket USB port alt ok. Drivere blir installert. Porter ok. Dokumentet forsvinner på utskriftsmenyen, men skriveren reagerer ikke.

Har slettet USB porter ( USB root hub) men ingenting skjer. Har også prøvd å skifte USB kabel.

Noen som har peiling på hva problemet kan være?

Fant til slutt ut svaret ved hjelp av support. Men det måtte 3 runder til før jeg traff på rett person. (Det var endel misforståelser igjennom supporttjenesten)

Løsningen for dette problemet var å gå inn i msconfig - verktøy- deaktiver UHC (User Acount Control) Dette måtte gjøres for akkurat denne skriveren.(Jeg innstallerte en Brother HL 2030 uten problemer)

Regner med at dette var et så velkjent problem at ingen av dere ute på nettet gad å svare meg.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...