Gå til innhold

Metal Gear Solid online beta


tidus2k4

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
EDIT: når man gjør grab attacks (R1), hvordan gjør man sånn at du holder han i en stund heller enn å bare holde han i et sekund før man kaster han ned på bakken?

 

 

Du må først velge CQC som skill. SÅ kan du gjøre akkurat det samme, bare at du nå holder fast i vedkommende.

 

Hvordan leser man magazines?

Lenke til kommentar

førsteinntrykket av spillet var forferdelig, kontrollene var rotete, grafikken ikke noe å skryte av osv...

 

MEN plutselig gikk det bare opp et lys og jeg skjønte hvordan ting fungerte, vunnet de siste rundene brettende med minimum 50poeng ned til nestemann, skal sies at jeg spiller på level 0 enda da så nivået er vel ikke all verden..:p Mitt første skytespill online på konsoll NOEN gang, og jeg må faktisk innrømme at jeg koser meg litt :)

 

btw: herregud så nice shock greiene på kniven er rundt hjørner, lokker dem bak hjørnet, har kniven på hurtigtasten og switcher rett over.. :)

Lenke til kommentar

Du tror det ikke før du får se det. Ja, det er noe X-Files over dette.

 

Hva har egentlig Konami brukt tiden etter den første kollapsen til? Ingenting. Ingen verdens ting. Hele opplegget rundt denne betaen er så til de grader latterlig at hadde jeg ikke opplevd det selv hadde jeg ikke trodd det var mulig. Først denne åndssvake 'Konami ID'-saken, noe som faktisk gikk greit på første forsøk. Utrolig nok. Men hva skal man bruke den til, liksom, når man har å gjøre med et selskap som mangler elementære kunnskaper om det å sette opp servere med såpass kapasitet at de ikke bryter sammen om flere enn fem stykker forsøker å laste ned patcher samtidig. Blizzard f.eks, har forlengst forstått hvordan slikt bør og skal fungere. Her har Konami mye igjen å lære - faktisk alt. De ser ikke ut til å ha skjønt noen verdens ting.

 

Hideo Kojima sier han er skuffet over kraften i PS3. Javel, det er mulig det, men jaggu er jeg skuffet over han også. Om jeg vil kjøpe spillet (hvis det noen gang kommer ut)? Nei. Over mitt lik.

 

Gudbedre! For noen udugelige fjols.

Lenke til kommentar

Spilte litt mer i dag og jeg syns hele greia var skuffende. Man tåler for mye, man ser ikke når man treffer noen, man står 2 meter fra hverandre og bruker 1 magasin hver og det ender som regel med at begge dør. Klønete måte å komme inn i FPS mode osv ...

 

Nei det funker bra i singleplayer men i multiplayer blir det bare latterlig. Gleder meg til MGS4 men tror ikke jeg kommer til å spile noe mer online.

Endret av shaker
Lenke til kommentar
man står 2 meter fra hverandre og bruker 1 magasin hver og det ender som regel med at begge dør. Klønete måte å komme inn i FPS mode osv ...

 

tar et halvt sekund å flekke opp kniven og gi han et "shock" da ligger han der og spreller stakkars ;)

Enig i at folk tåler litt for mye.. men slår du av autoaimen kan du jo lettere treffe hode i det minste.. også ikke spray and pray er min erfaring

Lenke til kommentar

Fått spilt en god del nå og overall er jeg ikke positiv. Det som er mest utrolig er egentlig at det visuelle er såpass dårlig som det er, hvis man ser på Uncharted og så MGS4 så er det noe som skurrer. Uncharted er en hel generasjon over MGS4 her syns jeg. Det er veldig slitte teksturer, nesten ingen shading som jeg kan se og modellene ser veldig matte ut, altså det er vanskelig å oppfatte detaljene.

 

Men mest av alt er gameplayet helt på jordet akkurat som MGS3 var. Her har du merkelige glødende linjer som skal gjøre det hele futuristisk men ender opp bare med å være irritabelt. Slutt å lys opp kameraten min med blått neon ! Gud kor irritabelt.

Tvert kameraet går for nærme meg selv så begynner jeg å bli transparent ! Her kan de lære av R6 Vegas og Gears of War. Jeg vil føle jeg spiller en ordentlig karakter, ikke ett spøkelse :(

 

Så er slåssesystemet da som er håpløst, skytingen føles helt jævlig og du må skyte fienden X antall ganger før han dør. Du ser en lifebar som går ned når du skyter han. Altså om du treffer han med 10 kuler så vil han riste litt og så vil han mest sannsynlig drepe deg etterpå ! Så realistisk er dette her .... Og Melee slåssingen er en animasjon som sagt, så du må sikte deg inn på fienden med akkurat riktig vinkel ellers treffer du ikke, da står figuren din og bare slår sin animasjon i løse luften.

 

Hideo Kojima tapt seg etter MGS3 som jeg fremdeles syns er dårlig. Altså sinnsykt bra historie men spillbarheten er grusom. MGS1 og MGS2 var knallbra for sin tid syns jeg, men når du ser på dagens titler så er MGS4 ett barn i forhold. Greitnok det er en beta men virker som utviklerne ikke spiller noe som helst selv, og bare lever i en high tech fantasi verden.

Lenke til kommentar
Hideo Kojima tapt seg etter MGS3 som jeg fremdeles syns er dårlig. Altså sinnsykt bra historie men spillbarheten er grusom. MGS1 og MGS2 var knallbra for sin tid syns jeg, men når du ser på dagens titler så er MGS4 ett barn i forhold. Greitnok det er en beta men virker som utviklerne ikke spiller noe som helst selv, og bare lever i en high tech fantasi verden.

 

Hehe, du taler sanne ord i dag.

 

Som du sier er historien i MGS3 veldig bra, om noe tafatt og treg i starten. Men mot slutten sitter man nesten i taket. Gameplayet i Snake Eater er forferdlig kjedelig i forhold til 1 og 2, ihvertfall for de som sitter på første utgaven av spillet. Hadde nylig eit maraton via Essential Collection boksen, og MGS3 var eit sannt helvete å orke seg igjennom, selv med substance utgaven med milevis bedre kamera. 1 og 2 errett og slett så fantastsk mye artigere å spille. MGS4 bør vere on par med de to første gameplaymessig ellers blir eg mektig skuffet.

Lenke til kommentar
Funker det bra å registere seg på konami sine sider nå?

Måte man ha konami id, gamer id eller begge deler?

 

 

Det er bare å prøve å registrere seg nå. Ingen ting å tape på.

Når du registrerer deg så registrerer du deg for både konami id-passord og game id- passord, med forskjellige brukernavn. Se etter link lengre bak her.

 

edit: Link til registrering

Endret av Paisley
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...