NothinDoin™ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Heisann! Skal kjøpe splitter ny pc om en måned, og lurer på hvordan man bytter ut den vanelige "Av/på" knappen med en metallbryter, som hovedsakli er til bil. (Side 35 i "Torshov bilrekvisita" katalogen" Slenger med et bilde, så dere vet hva jeg har å gjøre med ; NothinDoin Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Da må du skru opp PSU'en som ikke alltid er en god idé hvis man ikke har så mye kunnskap. Men å bytte bryter er ikke så vanskelig, ta av ledningene (to lednigner, en på hver side av knappen) på den gamle, sett inn den nye bryteren og tilkoble ledningene til den. Men et spørsmål. Hvorfor bytte denne knappen? Det er jo ganske upraktisk med en bryter som står langt ut på baksidene av PSU'en.. Lenke til kommentar
El Matador Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ganske sikker på at han mener bryteren i kabinettet her. Uansett, du må ha en bryter som hopper ut igjen. Hvis du bruker den bryteren der, må du slå den av og på manuelt for å slå på PC-en. Slår du bryteren på, men ikke av, vil PC-en slå seg av ganske raskt igjen. Jeg husker ikke navnet på de forskjellige bryterne, men du skal bruke bryterne som heter "Startknapp" i Torshovs katalog. Lenke til kommentar
CrazyEagle Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Haha, tenkte automatisk at det var på strømforsyningen fordi tråden ligger i strømforsyning forumet Men da beklager jeg det... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Tenkte å bruke knappen til å slå pcen av og på... Lenke til kommentar
Maelwedd Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tenkte å bruke knappen til å slå pcen av og på... ...og den beste måten å få til det på vil nok være å bytte ut av/på-bryteren som er koblet til hovedkortet ja, og ikkje å tulle med strømforsyninga. Problemet er at du trenger en impulsbryter, evt så må du trikse litt med denne bryteren for å få sendt ut en liten puls. Bryteren på kabinettet ditt er koblet til to pinner på hovedkortet, og når du trykker på den så kortslutter den disse to veldig kort (derav navnet impuls-bryter, du sender en liten puls). Hvis du holder inne bryteren så 'holder du inne' kortslutninga, og maskina vil (som regel, etter 4/6/8 sekunder eller noe sånt) tolke dette som at du vil tvinge maskina av. Du kan sikkert gjøre dette med en kondensator eller to riktig plassert, men jeg har ikke tid til å tenke over det akkurat nå... Lenke til kommentar
NothinDoin™ Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 har ikke tenkt å koble den rett til strømforsyninga, men fant ingen andre steder tråden passa....tenkte at man må ha strøm for å slå på maskinen, og wolaah, så endte jeg opp i denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå