Teza Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Leser litt på Nvidia sine sider om "Nvidia Tesla", og ser også at komplett selger disse løsningene. Er dette hardware som mannen/kvinnen i gata kan dra nytte av, og evt til hva? Tror ikke dette er hardware som fungerer til spill, men vil det fungere til video/foto redigering eller til Autocad? Noen som kan hjelpe med en lett forklaring på hva dette kan brukes til? Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er nok ikke beregnet på spill nei. Såvidt jeg kan forstå er Tesla's store fordel at GPU er programmerbar. Det koblet med den store kappasiteten til å prosessere data gjør det nyttig til flere ting enn å vise modeller. Du kan rett og slett bruke den som en CPU, bare at den er utrolig god til parallellprosessering (antas det fra min side). Det er så absolutt ikke ment på menigmann nei og i alle fall ikke til spilling. http://www.nvidia.com/object/tesla_computing_solutions.html Lenke til kommentar
Teza Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Var de sidene jeg leste på ja, ble dog ikke så veldig klok av dem. Ble i allefall nysgjerrig på hardwaren og om det fantes bruksmuligheter for den. Ville dette f.eks fungert med programmer som "folding at home" eller "seti at home"? Endret 5. april 2008 av Teza Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 PS3 parallellknuser jo tall for Folding@home om jeg ikke tar helt feil, så det burde så absolutt være mulig, om folding folka eller SETI folka lager en applikasjon som har støtte for det.. .Per dags dato tviler jeg at det finnes (dog man skal aldri si aldri). Lenke til kommentar
Teza Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Så konklusjonen er at dersom man ønsker denne type hardware er man nødt til å kunne programmere en applikasjon som kommuniserer med det aktuelle programmet. Det er altså hardware som kun brukes til vitenskapelige beregninger... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå