Saftis Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Hei Jeg kjører raid 0 via den integrerte promise kontrolleren på msi kt3 ultra2. Antar at dette er delvis software raid, siden w2k/xp trenger driverdiskett under installasjon. Problemet er at jeg vil ha en dual boot med debian/xp...noen som vet om det finnes måter å installere debian på når man har denne kontrolleren i gang ? Evt. andre distroer...vet suse støtter fasttrack 66, men den som er på kortet her er vel mer i retning fasttrack 133 elns.. Sjekka www.promise.com uten hell... Lenke til kommentar
Yamato47 Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg tror du skal slite ganske mye for å få det til, i alle fall for å installere Linux på raid-0-disken. Bare å få en linux-installasjon til å se denne disken tror jeg innebærer en del kludring. Da jeg installerte Mandrake 9.0 første gang, skjønte ikke installasjonsprogrammet at de to diskene på min highpoint raid-kontroller sto i raid 0, og formaterte en av dem. Lenke til kommentar
whoi Skrevet 1. mars 2003 Del Skrevet 1. mars 2003 Jeg har bare en disk på raid kontrolleren (bedre enn ikke no ) og den dukka opp i Linux med en gang. Jeg bare satt i disken og starta maskinen så fant jeg den som /dev/hde. Det var uten dma da, så jeg fant kontrolleren i kjerna og enabla den, og da fikk jeg dma og. Har msi kt3 hk. Når det gjelder raid med flere disker, så har jeg ingen erfaring, så det kan jeg ikke hjelpe med. Det er bare å prøve, så ser du om den dukker opp noe sted. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 1. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2003 Ja, du må slite litt med den men det går. Last ned driveren som er kompilert for Redhat 7.3 (tror det er en for 2.4.18 kjerne der). Pakk den ut og legg fastrak.o på en diskett. Legg inn Debian med BF2.4 kjerna, velg "last 3. parts driver" og sett inn denne disketten. (Mulig du må hacke litt på dene disketten, men det gikk greit sist gang jeg prøvde dette). ...og viola. Thanks man ! Det var akkurat denne infoen jeg lette etter. Har også sett på nettet at rh 7.3 har funka med integrerte promisekontrollere. Da må jeg bare ta litt backup før showet begynner. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå