Lovinda Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 HEi! Jeg er en ekte nybegynner på piano, eller jeg kan spille litt, men jeg holder på med noter. Mitt spørsmål nå er - hvorfor er noen noter snudd opp ned ?? Pinlig å spørre om det, men jeg har ikke helt forstått det... Med opp ned mener jeg at den streken går nedover i for steden for å gå oppover... Noen som kan hjelpe`? Lenke til kommentar
sCuper Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg er ikke helt sikker men mest sannsynligvis fordi de ikke skal komme i veien for andre noter. Lenke til kommentar
Lovinda Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 OK, Takk skal du ha for at du svarte! Kjempehyggelig Noen som kan bekrefte om det er riktig? Jeg er ikke helt sikker men mest sannsynligvis fordi de ikke skal komme i veien for andre noter. Lenke til kommentar
trygveaa Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er bare for at de ikke skal komme langt over eller under notelinja. Lenke til kommentar
Xecuter Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er to grunner til det. Den ene er at det er en regel om at noter som er på H-linja skal vende nedover. H-linja er den midterste i G-nøkkelen. Den andre grunnen er hvis det er flere stemmer som skrives i samme notesystem. Da skal den ene stemmen vende nedover og den andre vende oppover. Hvis det ikke er flere stemmer er det den første regelen som gjelder. Lenke til kommentar
JacobDW Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er to grunner til det. Den ene er at det er en regel om at noter som er på H-linja skal vende nedover. H-linja er den midterste i G-nøkkelen. Den andre grunnen er hvis det er flere stemmer som skrives i samme notesystem. Da skal den ene stemmen vende nedover og den andre vende oppover. Hvis det ikke er flere stemmer er det den første regelen som gjelder. Noter som er på H-linja og oppover, I might add! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå