Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Har ennå ikke sett gjennom noen bilder fra høsten 2007 eller 2006, men tok en runde i dag. Jeg syns det mangler noe, men klarer ikke sette ord på hva... EXIF = I morgen. Endret 5. april 2008 av Mr. Olsen Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Sånn med en gang: Synes at vannet blir for mørkt og det er rotete på venstre side. En solid cropping bør også vurderes. Dette fordi det som er spennende blir litt langt unna. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Tom, det var feil bilde... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 De to stolpene som reflekteres i vannet kunne kanskje klones vekk. Ellers er det et veldig pent bilde. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Tom, det var feil bilde... Men jeg mener det fortsatt (om det andre bildet altså). Dette bildet er det vanskeligere å sette fingeren på hva som skurrer. Er noe ubalansert - for mye mørkt på høyre side. Og så er det er par siv som minner meg om hårstrå som har havnet på en av lysbildene mine. Prøv å beskjære topp og bunn slik at du får en panorama. Tom Endret 5. april 2008 av tomsi42 Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hater panorama, så det får du ikke Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hater panorama, så det får du ikke Men HDR, det liker du. Ungdommen idag - tsk tsk Tom Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hater panorama, så det får du ikke Men HDR, det liker du. Ungdommen idag - tsk tsk Tom Jeg er ungdom og liker både HDR og panorama, så ikke ta alle under samme kam nå du Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Nå hadde jeg faktisk tenkt å gi deg et pano allikevell, meeen når du disser HDR, da! Du bør disse Tone mapping, det er den du ikke liker. Sitter å pløyer 67 bilder gjennom PS nå, må konvertere før jeg putter de i Photomatix Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det stemmer at jeg ikke er så veldig glad i HDR, men det sort-hvitt bildet du la ut i høst, er blandt det bedre jeg har sett. Så bare lek videre med HDR du. Jeg kommer nok til å prøve meg på HDR jeg også - men det er en del ting jeg skal prøve ut før det. Bl.a. et panorama satt i sammen av mange bilder. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har et pano som er over 360grader Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Henger meg på anti-panorama klubben. Synes ikke panoramaer gir noen særlig opplevelse, pga fisheye effekter og det at man må fokusere på deler av bildet og ikke får noen rolig avslappet helhetsfølelse. 2.35:1 format på film irriterer meg også HDR egner seg bra som bakgrunn og gir noen utrolige effekter hvis gjort riktig. I noen tilfeller blir det dog å overdrive, og naturlige bilder har fortsatt sin plass hos meg. [/offtopic] Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Det eneste man må huske på når man tar pano med flere bilder er at man ikke kan ha NOEN fortregning eller vignetting, ellers blir ting crappy... men, dette trigget meg littegran, så iløpet av måneden skal jeg komme med et vidt pano ! Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det eneste man må huske på når man tar pano med flere bilder er at man ikke kan ha NOEN fortregning eller vignetting, ellers blir ting crappy... Det er et meget godt poeng - har selv tenkt å bruke Sigma 50mm f/2.8 macro når jeg skal teste. Et annet poeng, er vel å bruke manuelle innstillinger. Tilbake til bildet, så blir jeg mer og mer sikker på at det er det mørke hjørnet nede til høyre som ødelegger. For stort negativ område som "de" sier. Tom Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Skal leke litt med cropping etterpå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå