FullColor Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Kan man ta imot sjekk fra utlandet som betaling ? .....ja altså kan jeg utløse sjekker i norge fra utlandet ? Tar norske banker imot slikt f.eks Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det kan du, men vær ekstremt forsiktig. Er mye svindel med dette, og i de fleste tilfeller vil banken sende sjekken til inkasso for å sjekke at den er ekte. Dette tar ca 2 uker. Hvis du i mellomtiden har gitt fra deg varen og sjekken er falsk, er du i deep shit. Kjent svindelmetode dette... Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Okey, takk for råd. Hva skjer egntlig når den blir sendt til inkasso ? Og skjer det bare den første gangen så lenge avsender er den samme ? Pluss la oss si noen skulle f.eks komme og finne sjekken som er til meg i posten, ville det vær mulig for noen og bruke den, stjele penger som er til meg på den måten ? Endret 6. april 2008 av AllColer Lenke til kommentar
learntofly Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er opp til banken din om de vil sende den til inkasso hver gang eller ikke. Mye mulig de gjør det. Det innebærer at sjekken sendes inn for kontroll før du får pengene utbetalt til konto. Pga grunnene jeg skrev ovenfor, er dette blitt veldig strengt. Du må nok og regne med litt gebyrer siden dette er en tungvint og tidkrevende prosess. Er selvsagt en mulighet for at sjekker på avveie kan misbrukes. Hvis dette er snakk om en avsender som stoler på deg og du stoler på han, er vel en enkel overførsel til konto det enkleste. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Okey da vet jeg en god del mer om sjekker, siden jeg fra før av aldri har vært borti dem før. Takker for svar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå