tNy Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei, vet ikke om det er ett emne oppe allerede om det, men prøver. Katta mi beit over ledningen til sensorbaren her om dagen. Noen som har en grei side hvor man kan bestille ny? Var innom EB, og de sa at de ikke kom til å få inn flere. Takk for svar.. Lenke til kommentar
NovaWizard Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Her er en: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=338741 Er ikke på lager akkurat nå men står det skal komme snart, alternativt kan du kjøpe et par infrarøde lasere, skal funke like fint har jeg hørt (Siden Wiimotene måler hvor de er utifra laserene) Lenke til kommentar
chainch0mp Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) www.absoluttspill.no Husker ikke hva den koster, men frakten er 29 kroner uansett hva du kjøper. Ligger under Wii > konsoll og tilbehør EDIT: De har den på lager. Skulle lagt ut en link men nettleseren er litt kødden for tida Endret 5. april 2008 av chainch0mp Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Mens du venter kan du bruke telys. Sette 3 (?) telys oppå tven. Vet ikke om det funker, men har sett diverse videoer på Youtube. Lenke til kommentar
Mr. ve Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Jeg har en Nyko trådløs jeg ikke bruker. Send meg en PM om du er intr. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Altså om det er ein avbitt ledning som er problemet kan du jo lett fikse dette sjølv. Kutt vekk den avbitne delen (på begge sidene) separer ledningane, kutt vekk isoleringa (pass på at du ikkje kutter sjølve leiaren). Fest riktige ender i kvarandre, teip rundt for isolering (dei to ledningane må teipast separat), og sleng katta di på dør Lenke til kommentar
Gotham Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Dette lurer jeg på også. Ser de har utsolgt på absoluttspill.no. Har ikke funnet noen andre sider som selger. Men det funket da fett med lys da:-D Lenke til kommentar
aMo Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Seriøst??? telys?! Det er det l33teste jeg har hørt noengang! haha -Hvor er sensorbaren din? -i søpla.. jeg bruker telepati for å overføre til Wii'en! Lenke til kommentar
rwu Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Seriøst??? telys?! Det er det l33teste jeg har hørt noengang! haha -Hvor er sensorbaren din? -i søpla.. jeg bruker telepati for å overføre til Wii'en! sensorbaren er ikke noe annet enn noen ir-lys bak en mørk plexi-plate. 5 ir-leds på hver side for å være eksakt. du kan selv se det ved å se på sen via et digital/mobilkamera. Wiimoten har et ir-kamera fremme som registrerer lyskilden fra sensorbaren. et stearinlys avgir også irlys når det brenner, så det er fullt mulig å bruke telys i stedenfor sensorbaren. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Haha.. Det er alltid nokon som trur det ligg NASA-teknologi bak Wiimoten. Alt er enkel fysikk Endret 8. april 2008 av aspic Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Dealextreme har noen fine: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3305 http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3643 Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 (endret) Lys funker faktisk, ja. Poenget er at sensoren trigger på en lyskilde, om det er infrarødt eller ikke. Om kilden er et infrarødt lys eller vanlig lys spiller ingen rolle. Ingen form for radiokommunikasjon mellom wii-stikka og sensoren overhodet. Den bruker bare lyset som referanse å kalkulere posisjon fra. Endret 9. april 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Lys funker faktisk, ja. Poenget er at sensoren trigger på en lyskilde, om det er infrarødt eller ikke. Om kilden er et infrarødt lys eller vanlig lys spiller ingen rolle. Ingen form for radiokommunikasjon mellom wii-stikka og sensoren overhodet. Den bruker bare lyset som referanse å kalkulere posisjon fra. Lyset må nok være infrarødt ja, men siden brennende telys emiterer lys av infrarød bølgelengde også (750 nm - 1 mm), skulle det fungere fint. Lenke til kommentar
flippant Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 Fant en trådløs en (drevet av 2x AAA) for $7 shippet til Norge på eBay. Lenke til kommentar
Szmekken Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Linky? Off-topic: Innlegg nr. 2000 , det skal feires med en pakke mariekjeks og et glass sjokolademelk. Endret 23. april 2008 av Jorchi Lenke til kommentar
flippant Skrevet 23. april 2008 Del Skrevet 23. april 2008 (endret) Linky? Her Endret 23. april 2008 av flippant Lenke til kommentar
flippant Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Da var den i hus. Rent teknisk virker den. Problemet er at rekkevidden er så dårlig at det er poengløst å ha den. Jeg måtte stå 50cm fra sensor baren for at wiimoten skulle registrere lysene. Når projektorlerretet er over 3.5 meter fra sofaen sier det seg selv at det er temmelig poengløst. Jaja. Lenke til kommentar
misvisning Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Prøv å stille inn sensitiviteten i wii-menyen. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 1. mai 2008 Del Skrevet 1. mai 2008 Jeg har testet med telys selv, og kan bekrefte at det funker. Faktisk holdt det med 2 lys (ett på hver side), selv om det riktignok hendte at wiimoten slet litt med å lese skikkelig hvor lysene var et par ganger. Det ville sikkert fungert bedre med flere lys, evt 2 lys som avgir større flamme, poenget er at kameraet i wiimoten må være i stand til å registrere lyskildene uten problemer i allefall. Uansett morsomt at det fungerer i det hele tatt, telys blir ikke akkurat ansett som særlig hightech. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå