Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen piper som ett HELVETE!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tok ut CPU og Skjermkort.. Nå ser jeg bare Rødt Standby lys og en grønn liten dinks som lyser da jeg trykker på knappen, men går av etterhvert..(halvt sec)

edit: noe sier meg at cpu er slokna!

Endret av KnowN
Lenke til kommentar
Tror det er CPU-en som er gåen.. Glemte først og ta av den svarte plasten som var på og prøvde å få den nedi, var ikke hardhendt, men det var sikkert nok til å kortslutte..:S

Siden cpuen var "beskyttet" når du prøvde å presse den ned er det vel ingenting i veien med den! Sannsynligvis er det en del pinner nede i sokkelen på hovedkortet som har fått seg en demling. Prøv å sjekk dem!

Lenke til kommentar

Noen som har noe å tilføye? Eller skal jeg ringe komplett og sende inn Prosessoren?

Men det er EN ting jeg synest er rart.. Før idag starta PC-en men med lyd.

Nå starter den ikke i det hele tatt, bare viftene som såvidt går litt og hovdekortet som lyser litt.. Kun ett rødt lys som er hele tiden!

Lenke til kommentar

Prøv å koble PSUen løst fra alle delene i maskina, og bruk en binders eller noe annet strømførende til å koble sammen den grønne ledninga i ATX-kontakten med en eller annen svart ledning. Dette gjør at PSUen starter, uten å starte resten av maskina. Hvis vifta i den funker, skal det ikke være noe feil med den. Så får du i alle fall eliminert den som problemkilde, selv om jeg tviler på at det er noe gærent med den.

EDIT: dette er kanskje også interessant: http://forum.abit-usa.com/showthread.php?t=98625

Endret av C₈H₁₀N₄O₂
Lenke til kommentar
Det kan jeg skrive under på, skjermkortet mitt peip høyere enn røykvarselern når strømpluggen bak ikke satt i skikkelig. Det værste er at jeg ikke fant ut det var den før etter flere måneder. For lyden stoppet nemlig når jeg dunka i kabinettet, det var dårlig kontakt i strømpluggen. Kompis som fant ut hva det egentlig var.

Hybelverten kom på døra en dag etter jobb og sa de hadde hørt en høy piping inne hos meg i timevis. Jeg ble så vant til det at jeg bare sparka i kabinettet automatisk når det begynte å pipe.

Minner meg om kompisen min som ble så forbanna når maskinen hans låste seg eller tapte i spill.

Han tok skikkelig tak og sparket hardt i kabinettet, også i tastaturet.

Et under at hardisken overlevde, og i det hele tatt maskinen også.

Ah, those days back then...

Lenke til kommentar

Ble cpu satt rikitg på plass da? Den passer ikke alle veier!! Den skal skli lett på plass uten noe som helst press hvis den blir satt riktig på plass

Ta ut cpu'n sjekk at ingen "pinner" er bøyd...

Sitter skjermkort ordentlig i pci express sporet? Fort å bli lurt av at det sitter 99% i å ikke 100%!!

Håper du finner ut av det, ønsker deg lykke til ;)

Lenke til kommentar

Hei.

Vil minne trådstarter om hva nettiketten sier om overdreven bruk av store bokstaver, som også gjelder for emnetitler. Klikk på lenken for for mer innformasjon om regelen. Vennligst endre emnetittel, så unngår du at moderator stenger tråden.

Ta gjerne kontakt med moderator på pm om det er noe du lurer på i denne sammenhengen.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...