Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Maskinen piper som ett HELVETE!

Anbefalte innlegg

Ja, som sagt bygde jeg PC-en min før første gang i dag, med litt hjelp :D Og når vi skulle starte PC-en funka alt helt til det peip noe så jævlig.. Vi slo av PC-en og gjorde litt research.. Først tok vi ut en og en rambrikke, men pipinga var der enda.. Så tok vi skjermkortet, samme skjedde! Nå var det bare CPU igjen, og er redd den er ødelagt.. Vi har sett igjennom at alle ledninger er som de skal og ja.. Er prosessoren dessverre ødelagt?

Mvh KnowN:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

pipingen er såkallt error beeps. De piper i en slags enkel morsekode som forteller deg hva som er galt nettop slik at du SLIPPER å sjekke alle delene èn etter èn.

Sjekk manualen din. der skal det stå "oversettelse" av error beepene. Hvis ikek så har du fått den forenklede manualversjonen, og du før sjekke den elektroniske versjonen av hovedkortmanualen som utvilsomt liger på produsentens hjemmeside.

En annen mulighet er at du har et skjermkort som trenger ekstra strømtilkobling på baksiden av kortet. disse kortene piper også villt om de ikke får den korrekte strømtilfgørselen. De fleste nyere skjermkort i 1200kr og oppover trenger som regel slike ekstrakontakter.

-Stigma

Endret av Stigma
Lenke til kommentar

Det kan jeg skrive under på, skjermkortet mitt peip høyere enn røykvarselern når strømpluggen bak ikke satt i skikkelig. Det værste er at jeg ikke fant ut det var den før etter flere måneder. For lyden stoppet nemlig når jeg dunka i kabinettet, det var dårlig kontakt i strømpluggen. Kompis som fant ut hva det egentlig var.

Hybelverten kom på døra en dag etter jobb og sa de hadde hørt en høy piping inne hos meg i timevis. Jeg ble så vant til det at jeg bare sparka i kabinettet automatisk når det begynte å pipe.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147
Ja, som sagt bygde jeg PC-en min før første gang i dag, med litt hjelp :D Og når vi skulle starte PC-en funka alt helt til det peip noe så jævlig.. Vi slo av PC-en og gjorde litt research.. Først tok vi ut en og en rambrikke, men pipinga var der enda.. Så tok vi skjermkortet, samme skjedde! Nå var det bare CPU igjen, og er redd den er ødelagt.. Vi har sett igjennom at alle ledninger er som de skal og ja.. Er prosessoren dessverre ødelagt?

Mvh KnowN:D

Snakker vi om "vi" eller snakker vi?

Lenke til kommentar

Jeg og en kompis, men stick to topic da?

1 ABIT I-N73V, nForce-610i+GF77050, m-ATX, Socket-775, DDR2, 10/100LAN, PCI-Ex16

1 Asus GeForce 8600GT 512MB DDR2, PCI-Express, 2xDVI-I/HDTV/HDCP

1 Corsair TWIN2X 5400 DDR2, 2048MB PC5400 Kit w/two matched CM2X1024-5400C4 Dimm's

1 Intel Pentium® Dual-Core E2180 2.0GHz, Socket LGA775, 1MB, 800MHz, BOXED w/fan

1 In-Win S617 Midi Tower ATX Sort/Sølv Kabinett m/350W Power, 2xUSB 2.0

1 Samsung DVD-spiller SH-162 Black OEM

1 Samsung SpinPoint T166 250GB SATA2 16MB 7200RPM

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...