Gå til innhold

Kjøp av Wii spill fra UK er ok?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tipper at 99 % av Wii-spillene har en verdi av over 200NOK, så det vil nok ikke i noen særlig stor grad lønne seg å kjøpe fra f.eks. play.com. Unntaket er om vet om en butikk som merker spillet med en verdi lavere enn 200NOK, slik at du slipper mva 25%+fortollingsgebyr når spillet kommer til Norge.

 

Det som derimot KAN lønne seg, er å kjøpe Wii Remotes, Nunchucks & Classic Controllers fra utlandet. Pass på at kontrollerne er sonefrie. Selv handler jeg på eBay, hos denne selgeren: http://myworld.ebay.com/smart_games_shop/

 

Her kan man spare rundt 50 % sammenlignet med å kjøpe på f.eks. LEFDAL eller Elkjøp. Du sparer også en god del i forhold til å kjøpe på de billigste nettbutikkene I Norge også.

 

edit: Siterer mitt eget innlegg i en annen tråd:

Anbefaler eBay...

 

Har tidligere handlet fra Smart Games Shop og han shipper relativt kjapt (direkte fra Hong Kong) smile.gif Tror det tok ca. en uke fra jeg bestile til jeg fikk produktet sist gang...

 

Det ser ut til at han tar veldig lav pris på selve produktene, men setter fraktprisen høy (uansett hvor i verden du måtte befinne deg)... Det lønner seg i forhold til MVA i Norge, i.o.m. at vi har en mvafri grense på varer under 200 kr! smile.gif

 

Priser (ca.) inkl. shipping til Norge (DnB NOR valutakurser):

 

Wii Remote: ca. 25 GBP - 270 kr.

Wii Nunchuck: ca. 13 GBP - 150 kr.

Wii Classic Controller: ca. 13 GBP - 150 kr.

 

+ insurance, som koster omkring 10 kr...

 

Han har også pakker med Remote + Nunchuck, men da tror jeg du risikerer å betale MVA... Jeg bestilte nylig to Classic Controllers til den nette sum av 303 kr! :-)

 

Alt er selvsagt sonefritt! :-)

Endret av mp93
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...