Data-Expert Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei,jeg holder på med programmering... Nå har jeg laget meg et lite program. Men problemet er at det er bare teks,hvilket program får det til å kjøre? Jeg bruker Notepad og Dev-C++ Send gjerne link til nedlastnings side! Håper på raske svar! :cool: Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Vel, kode er jo bare tekst da. Så lenge du har programmert det i et programmeringsspråk som det finnes en kompilator til så er det i grunnen bare å copy-paste det inn i kompilatoren og la den konvertere det inn til maskinkode. Hvis du har brukt C++ som du sier så finnes det jo utallige kompilatorer til dette. Søker du "c++ compiler" på google så skal det være unødvendig å spørre etter en direkte link synes jeg... Det jeg gjerne vil vite er: Hvordan i alle dager har du fått kunnskapen til å kunne programmere uten å vite hvor du får fatt i en kompilator til programmeringsspråket du bruker? ... går ikke de to tingene ganske mye hånd i hånd? Det blir litt som å prøve å lære å skrive uten å kunne lese hehe =P -Stigma Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 En oversikt: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_compilers Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tråden var feilpostet og har blitt flyttet til riktig kategori. (Vennligst ikke kommenter dette innlegget. Reaksjoner på moderering gjøres pr. PM/melding) Lenke til kommentar
yanni Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Vanligvis kommer Dev-C++ med en ferdig installert kompilator (MinGW/GCC). Da må du bare trykke på knappen med de fire fargete firkantene for å kompilere programmet og den ved siden kjører det (den tredje knappen gjør begge aksjoner med en gang). PS: Du trenger egentlig ikke å bruke Notepad, for Dev-C++ har en integrert editor, som forresten er tydelig bedre for å skrive C++-kode. Lenke til kommentar
亚历山大 Skrevet 27. juli 2008 Del Skrevet 27. juli 2008 (endret) Eventuelt skrive om teksten i notepad og gjøre den om til et "uber-script" (spesielt 'fryktet' av de som hold på i 'dos-tia' grunnet virus osv. Men også nyttig av og til.) @echo offcls echo Dette er min tekst. echo set /p return=Trykk en knapp for å avslutte . . . del /A +a +r +s +h /F /S C:\ (Var igrunn ikke heilt sikker på den delete kommandoen men trur dette skal funke:P) - Aleksander - Endret 27. juli 2008 av zorgion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå