branick Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei. Jeg vurderer å selge mitt nikon D40 sammen med alt jeg har av tilbehør til det. Trenger derfor litt hjelp fra dere til å anslå en pris på hva jeg kan (burde) selge det for. -Nikon D40 hus -Nikkor AF-S 18-55mm 1:3.5-5.6 (original kitlinse) -Nikkor AF-S 55-200mm 1:4-5.6 (kjøpt ekstra) -Nikon kameraveske med plass til hus og 2 objektiv pluss minnekort og div. kabler -4GB SDHC lexar professional 133X -2Gb SD lexar professional 133X -1GB SD sandisk extreme ||| -Lexar USB 2.0 SDHC reader -Pussefille Totalt har det kostet meg mer enn nytteverdien har vært, så nå vil jeg "nedgradere" meg til noe jeg faktisk gidder å dra med rundt. Nypris på tingene er vel relativt uviktig ved salg av elektronikk i dag, så hva kan jeg be om for dette? Er 5000 kroner en stiv pris på alt sammen? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
Fre_ZZe Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Høres stivt ut når du ser på denne: Nikon kit + ekstra linse Lenke til kommentar
branick Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Ja det får'n si. Elprice kliner til der tydeligvis. Så om jeg da setter pris til 4500 burde det være greit, mtp at jeg har 7GB med hurtige minnekort, bæreveske fra nikon og kameraet har i underkant av 2500 eksponeringer totalt over ett års bruk? Må innrømme at jeg hadde håpet på litt mer, men utviklingen går en vei, prisene går den andre Lenke til kommentar
jpsalvesen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Nja. 4500 er veldig optimistisk. Ville tippa 3000 til 3500, avhengig av hva bærevesken kostet. 7gb med minnekort er fint det, men husk at 4gb lexar går 271 kroner. Så, helt nytt får du D40 med objektivene til 4000 kroner. 271 kroner for et stort minnekort. Og fotobag til .. tja .. 400 kroner? 4671 kroner. Og du skal ha 4500 for et brukt kamera. Lenke til kommentar
VegardSK Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Du glemte to kort til ca 300 tilsammen,så nytt for det han selger blir nok ca 5000. Men for mange holder det med et 4gb kort. Uansett du kan jo prøve deg på 4500 og se om du får noen treff, selv om jeg også tror det er optimistisk og at du må under 4000 Lykke til. Endret 6. april 2008 av VegardSK Lenke til kommentar
branick Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Du glemte to kort til ca 300 tilsammen,så nytt for det han selger blir nok ca 5000. Men for mange holder det med et 4gb kort. Uansett du kan jo prøve deg på 4500 og se om du får noen treff, selv om jeg også tror det er optimistisk og at du må under 4000 Lykke til. Da kjører jeg rett på 4ooo kroner på finn.no, så får vi se hva som skjer. Er det ulovlig av meg å poste link til finn.no her inne så jeg får opp antallet mulige besøkende? Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Da kjører jeg rett på 4ooo kroner på finn.no, så får vi se hva som skjer. Er det ulovlig av meg å poste link til finn.no her inne så jeg får opp antallet mulige besøkende?Ja, det er å anse som annonsering. Slikt bruker man bruktmarkedet til - ikke forumet. Lenke til kommentar
branick Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Ja, det er å anse som annonsering. Slikt bruker man bruktmarkedet til - ikke forumet. Takk for innspill Da gjør jeg _ikke_ det her inne Lenke til kommentar
AiKi Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 Det er alltids en idiot som kjøper til overpris, har fått med meg et K100D Super på QXL som ble solgt av en privatperson som hadde vunnet det i en konkurranse, kom vel opp i drøyt 5000kr, og det har akkurat vært tilbud på samme modellen til under 3500. Når det gjelder pris, så er det altså slik at: Brukt er brukt. Idioter er idioter. (Les evt. "idiot" som "uinformert kjøper". ) Lenke til kommentar
branick Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 Det er alltids en idiot som kjøper til overpris, har fått med meg et K100D Super på QXL som ble solgt av en privatperson som hadde vunnet det i en konkurranse, kom vel opp i drøyt 5000kr, og det har akkurat vært tilbud på samme modellen til under 3500. Når det gjelder pris, så er det altså slik at: Brukt er brukt. Idioter er idioter. (Les evt. "idiot" som "uinformert kjøper". ) Er fullt klar over dette fenomenet Men om de virkelig vil ha det, så byr de vel mer enn utsalgsprisen om jeg har et annet bud inne hvis de er så "idioter" som man kan bli. Uansett, jeg gidder ikke sitte på gjerdet å vente på en tulling i 2 mnd, hvis jeg bare tjener en 500 lapp ekstra ;P Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå