Gå til innhold

[LØST] Ingen lyd! Radeon HD 3450

Nator

Anbefalte innlegg

Heisann,

Har kjøpt et Radeon HD 3450 og koblet det opp med DVI til HDMI dongel. Dette skal gi muligheten for digital lyd via HDMI. Men jeg får ikke noen lyd uansett hver jeg gjør.

Ved ren installasjon dukker det innebygde lydutgangen opp som Digital audio HDMI og Microsoft driver. Da ser man at den grønne indikatoren går opp og ned når lyd avspilles, men ingen lyd produseres.

Forsøkte med Realtek ATI HDMI audio driver, men da blir lydenheten grået ut og det står "Ikke tilkoblet".

EDIT:

Måtte kjøpe en spesiell DVI-HDMI adapter laget spesifikt for ATI Radeon 3xxx serien for at det skulle virke. Kjøpte da adapteret fra HIS som pcutstyr hadde på lager. Nå fungerer det greit, men Microsoft driverne er bedre enn Realtek for meg. Installerer du de nyeste Realtek driverne så virker ikke porten. MS driveren eller en eldre Realtek ATI HDMI audio driver fungerer (jeg testet med 159, men lyden ble fort hakket opp vs MS driveren).

Endret av tommyms
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Greit å få svaret fra den som spurte :) Lurte på hvordan dette med lyd via skjermkort over hdmi fungerte, og her har jeg jo svaret! :D

Satser på å investere i et HD 3650 og en slik HIS 3xxx DVI->HDMI. Det skal funke likt eller? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

til stormx og andre som lurer; hvis dere skal kjøpe et bedre 3xxx kort enn HD 3450, sjekk først med produsentens informasjon om HDMI-kontakt er innebygget eller om adapter er med i esken. (Dere kan evt. sjekke bilder på newegg.com for å bekrefte). Hvis ikke så skal det funke med slik adapter fra HIS. Andre vil ikke funke, men alt funker som smurt nå med Windows Vistas egne drivere!

Lenke til kommentar

Mitt Sapphire HD 3850 512Mb, eller rettere sagt MINE siden jeg har 2 stykk hadde adapteren med i esken.

Jeg kjøpte den billigste pakken fra Sapphire også men adapteren fulgte med uansett var en annen HDMI kabel tror jeg som ikke er inkludert.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...