Xzii Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei, har gjennom jobben fått tilbud om hjemmepc-ordning. I den anledning har jeg disse to oppsettene og velge mellom: Intel® Core™ 2 Quad Q6600 (2.4 GHz, 1066 MHz, 8 MB L2 cache) 4 GB DDR2 800 MHz SDRAM (2x2GB 667MHz) 1x500 GB SATAII 7200 rpm HDD 1x 150 GB Western Digital Raptor 10.000 rpm HDD 512 MB NVIDIA® GeForce 9800GT HDMI with DirectX10 support og Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9300 Minne: 4gb (DDR2 ,667) Harddisk: 1TB HDD (3G SATA, 7200rpm) Grafikk: NVIDIA GeForce 8600GT (512MB, DVI, HDMI) Optisk: HD-DVD/Blu-ray combo Denne skal jeg hovedsaklig bruke til gaming, og lurer på hva som ville vært det beste valget. Har prøvd å søke litt på forskjellene mellom 9800GT og 8600GT, men ikke funnet ut noe som jeg blir klok på. Hadde satt stor pris på kommentarer og hjelp fra dere guruene her Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Totalt sett er det øverste alternativet det beste for spill. Klart bedre skjermkort, men litt svakere prosessor. Du har vel ikke mulighet til å bytte litt om på komponenter? Lenke til kommentar
Deathsh00t Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Den øverste er det beste valget! Du får bra psu, bra skjermkort som vil tåle de fleste spilla..Og Mer enn nok Hdd. Lenke til kommentar
Xzii Skrevet 6. april 2008 Forfatter Del Skrevet 6. april 2008 Tusen takk for innspill! Har dessverre ikke anledning til å komponere selv da dette er ferdigbygde PC-er. Det jeg kunne ha gjort er å ta den nederste og investere i et eget skjermkort. Men da er jeg usikker på om jeg bryter garantien eller ikke. Dette må jeg avklare med arbeidsgiver isåfall. Tar gjerne imot flere innspill på dette! Lenke til kommentar
TechFrog Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det jeg kunne ha gjort er å ta den nederste og investere i et eget skjermkort. Men da er jeg usikker på om jeg bryter garantien eller ikke. Dette må jeg avklare med arbeidsgiver isåfall. Det hadde vært en grei måte, hvis det ikke blir noe kluss med garanti. Nå skal det jo mye til at du ødelegger noe ved å bytte skjermkort da, men greit å være på den sikre siden uansett En stund siden jeg hadde slik firmaavtale, men vi fikk kjøpe den ut etter en stund, eller hvis vi sluttet i jobben. De trakk da selvsagt ifra det vi hadde betalt inn. Du kan jo også undersøke det. Hvis det går an bør du stå fritt til å oppgradere som du selv vil. Må si det var "dårlig gjort" å sette inn et såpass svakt skjermkort i den andre løsningen Det stemte jo ikke helt overens med resten av maskinen hvis det er spill som er hovedgreia. Til andre ting enn spill er den jo bra da, men hvorfor ikke få i pose og sekk? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå