Fulgu Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Å ordne med Tollvesnet er det enkleste i verden, det er bare å merke pakken med "Servicing" eller noe i den duren, og frakten er så billig at jeg fremdeles foretrekker å handle i statene, det er ikke alltid det man handler går i stykker Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 10. april 2008 Forfatter Del Skrevet 10. april 2008 Å ordne med Tollvesnet er det enkleste i verden, det er bare å merke pakken med "Servicing" eller noe i den duren, og frakten er så billig at jeg fremdeles foretrekker å handle i statene, det er ikke alltid det man handler går i stykker Neida, men kjøper du fra BH PhotoVideo så får du jo internasjonal garanti med på kjøpet (ihvertfall på de tingene jeg ser på). Pose og sekk er ikke verst. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Vet noen hvordan det er med internasjonal garanti på Pentax objektiver? Har kjøpt fra HK(Ebay), selgeren ville selge meg garanti for 15$. Høres rart ut siden det er Pentax og ikke han som står for garantien. E-posten jeg fikk: HI i would like to tell you that, we can help you to upgrade the Pentax lens to the International warranty Level which is provide by Pentax Factory. And the warranty can let the lenses get repair in the whole world. If you interest to upgrade to International warranty, you can send the USD 15 to this paypal account: Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Vet noen hvordan det er med internasjonal garanti på Pentax objektiver? Har kjøpt fra HK(Ebay), selgeren ville selge meg garanti for 15$. Høres rart ut siden det er Pentax og ikke han som står for garantien. E-posten jeg fikk: HI i would like to tell you that, we can help you to upgrade the Pentax lens to the International warranty Level which is provide by Pentax Factory. And the warranty can let the lenses get repair in the whole world. If you interest to upgrade to International warranty, you can send the USD 15 to this paypal account: Hørtes veldig gråsone ut dette her. Kanskje han tar av garantikortene med internasjonal garanti og selger disse tilbake til eieren igjen for $15? Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Hørtes veldig gråsone ut dette her. Kanskje han tar av garantikortene med internasjonal garanti og selger disse tilbake til eieren igjen for $15? Det skal altså ligge "World wide warranty card" inne i esken? Det er det jeg trudde. Da jeg kjøpte kamera og objektiver på Tenerife for mange år siden tok de ut dette kortet og stemplet det med butikkstemplet sitt. Må vell kontakte han igjen. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 Hørtes veldig gråsone ut dette her. Kanskje han tar av garantikortene med internasjonal garanti og selger disse tilbake til eieren igjen for $15? Det skal altså ligge "World wide warranty card" inne i esken? Det er det jeg trudde. Da jeg kjøpte kamera og objektiver på Tenerife for mange år siden tok de ut dette kortet og stemplet det med butikkstemplet sitt. Må vell kontakte han igjen. Om Pentax gir deg internasjonal garanti, så ja da ligger det vanligvis inne i esken sammen med bruksanvisning etc. Ihvertfall slik det fungerer på alt annet man kjøper. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Fikk dette svaret fra selger: HI because of the warranty is only valid in Hong Kong so i haven't mention that the lens have the one year factory warranty so it need to upgrade the warranty to the international version regards, Ming Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 jaja, er vel det man får igjen for å handle med Ming i HK? stemmer sikkert det han sier, men ville sjekket med Pentax om det var en OK måte å gjøre det på, eller om du evt kan oppgradere den selv. Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Har fått svar igjen: HI i will send the warranty card to sigma factory and upgrade it so it will take 2-3 days i will let you know when everything gonna ok regards, Ming En liten rettelse: HI just a TYPO :> is pentax factory don't worry Har allerede fått sporingsnummer og beskjed om at pakken er sendt. Får håpe den dukker opp i neste uke. Lenke til kommentar
Crazysteps Skrevet 11. april 2008 Forfatter Del Skrevet 11. april 2008 høres bra ut Lenke til kommentar
iMacKenna Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Dette gjelder Pentax: Hei, har du handlet i utlandet vil du få ett års internasjonal garanti hvis:originalt garantikort er utfylt og stemplet av selger, eller hvis du har maskinskrevet kjøpskvittering som viser at du har kjøpt et Pentax objektiv. Noen forsøker med kontoutskrift som kun viser trekk på konto med det godtar Pentax ikke som garanti. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå