Gå til innhold

Er Wii sonebasert?


Theo343

Anbefalte innlegg

Leste tonnevis på google om at det ville være sonefritt, så jeg kjøpte Super Mario Galaxy fra Kanada til bursdagen til dattern.

 

Men det vil ikke laste og når jeg ser på platen står det "only for use in us, bla bla".

 

Dette var nedtur, i tillegg nedtur at jeg åpnet forseglningen før jeg oppdaget det. Vil ebgames kjøpe slike spill?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, er soner på wii, ja. Anbefaler deg å chippe den. Da kan du spille de fleste spill, uansett region.

 

David.

Ok så jeg må chippe den for å spille det jeg har kjøpt fra Kanada. Se om jeg finner noen gode steder i Oslo omegn...

 

Eller kan man få plugin chips?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Ikke skyt meg om jeg tar feil, men denne freeloader greia.. er ikke det sånn swap disc tull? VELDIG slitsomt og unødvendig og drive å bytte disc hele tiden mener nå jeg da.

 

Ang. Steder å chippe så kan du kanskje ta en titt på finn? Tror noen av de som selger moddete wii også lodder chips. Var sånn jeg fikk min wii modda ;-)

Lenke til kommentar

Ville valgt FreeLoader fremfor chip, da chip kan drepe konsollen ved en oppdatering. Garantien vil også ryke på maskinen.

 

FreeLoader fungerer glimrende, men det fryktes at Nintendo vil komme med en oppdatering som hindrer den etterhvert. De burde laget en FreeLoader som installeres (og avinstalleres) på Wii og som kan oppdateres om nødvendig.

Lenke til kommentar
Ville valgt FreeLoader fremfor chip, da chip kan drepe konsollen ved en oppdatering. Garantien vil også ryke på maskinen.

 

FreeLoader fungerer glimrende, men det fryktes at Nintendo vil komme med en oppdatering som hindrer den etterhvert. De burde laget en FreeLoader som installeres (og avinstalleres) på Wii og som kan oppdateres om nødvendig.

 

Kremt!.. Kilde på den?

 

Chip har også den fordelen at man kan ta backups og spille de. Da slipper man å slite ut eller ripe de kostbare original diskene sine. Dette, imo, overskygger enhver garanti. Man bruker jo en formue på spillene. Da er det jo dumt å få riper på de :p

Endret av daviik303
Lenke til kommentar
Så er freeloader enklere og billigere. Jeg vil ikke si at Swap disc er så tungvindt. Sett inn freeloader, vent 5 sekunder ta ut og sett inn spillet. freeloaderen skal inn 2 ganger første gang.

Jeg har hørt i tråd om freeloader at de fort ødelegger dvd spillerne i Wii'en og at mange sliter med det nå?

Lenke til kommentar
Så er freeloader enklere og billigere. Jeg vil ikke si at Swap disc er så tungvindt. Sett inn freeloader, vent 5 sekunder ta ut og sett inn spillet. freeloaderen skal inn 2 ganger første gang.

Jeg har hørt i tråd om freeloader at de fort ødelegger dvd spillerne i Wii'en og at mange sliter med det nå?

Det høres litt ulogisk ut, siden man bare putter inn en disk så swapper man, det må være Wii'en i segselv eller noe slikt.

Lenke til kommentar
De sier det er fordi dvd-rom'en i Wii er av dårlig kvalitet og siden freeloader fører til mye mer discswapping så går den fortere i stykker.

Jeg har brukt freeloaderen i 2 uker snart, og det er ikke en eneste ripe på disken.

Jeg tror heller ikke leseren er noe dårligere kvalitet enn gjennomsnitt.

Lenke til kommentar

Da får jeg kjøpe meg den pluss smash bros brawl, og spille ntsc versjon fram til det kommer til norge :) Er helt klart mye enklere for folk å bare kjøpe en disk som gjør dette mulig, chip er tungvindt og mer for dem som vil ta backup av spill. Og så er jeg helt imot piratkopiering også da, så det er ikke helt min ting. Risikoen er jo også mye lavere for at det skal skje noe med maskinen da.

Endret av master_al
Lenke til kommentar
De sier det er fordi dvd-rom'en i Wii er av dårlig kvalitet og siden freeloader fører til mye mer discswapping så går den fortere i stykker.

Jeg har brukt freeloaderen i 2 uker snart, og det er ikke en eneste ripe på disken.

Jeg tror heller ikke leseren er noe dårligere kvalitet enn gjennomsnitt.

 

Vel, det har vært massive problemer med Wii'er som ikke klarer å lese Brawl diskene fordi det er det første spillet med dual layer dvd. Har selv dette problemet og det er ufattelig irriterende. Dette tilsier jo at dvd rom'en i Wii ikke er av høy kvalitet.

Lenke til kommentar
De sier det er fordi dvd-rom'en i Wii er av dårlig kvalitet og siden freeloader fører til mye mer discswapping så går den fortere i stykker.

Jeg har brukt freeloaderen i 2 uker snart, og det er ikke en eneste ripe på disken.

Jeg tror heller ikke leseren er noe dårligere kvalitet enn gjennomsnitt.

 

Vel, det har vært massive problemer med Wii'er som ikke klarer å lese Brawl diskene fordi det er det første spillet med dual layer dvd. Har selv dette problemet og det er ufattelig irriterende. Dette tilsier jo at dvd rom'en i Wii ikke er av høy kvalitet.

Stemmer, søkte litt nå, her er en link jeg fant:

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=91940

Så det er ikke freeloaderen som skaper det ivertfall, du ville hatt samme problem med chip.

Lenke til kommentar
Ok, men godt å vite at det ikke er ekstra swapping med freeloader som bidrar til drev problemet. :)

 

Da blir det en freeloader på meg fra play.com(under 200,-).

 

 

200 spenn for en dings som gjør at jeg kan spille spill fra USA som koster halvparten av det de koster i norge (og som kommer på håret undet moms-fritaket på 300kr). sounds interesting.

 

Egentlig kunne USA bare seile sin egen sjø, men kanskje nå kan man hjelpe dem litt med den skrantende økonomien ved å plyndre online spillebutikker i ekte viking-stil. I går var dollaren på 4.99kr. hrr hrr hrr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...