Gå til innhold

Spørsmål: Er denne siden (Nasa) fake?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor lurer du egentlig?? Dette er ikke en fake NASA side. Du kan se det ganske enkelt ved at siden er et .gov domene. Kun statlige amerikanske nettsider har lov til å bruke denne endelsen på nettsidene sine.

Siden ser forøvrig veldig bra ut. Mye nyttig informasjon der.

Lenke til kommentar
Hvorfor lurer du egentlig?? Dette er ikke en fake NASA side. Du kan se det ganske enkelt ved at siden er et .gov domene. Kun statlige amerikanske nettsider har lov til å bruke denne endelsen på nettsidene sine.

Siden ser forøvrig veldig bra ut. Mye nyttig informasjon der.

Ja det er der noen bilder fra måneferdene med elementer som ikke stemmer er hentet fra. Slik som dette med feilaktig refleksjon av hender i hjelmglasset:

AS16-114-18388HR.jpg

Lenke til kommentar

Det er da slettes ikke noe feil med refleksjonene der. Uansett, hvordan kan man bruke et argument om feilaktig refleksjon som et argument om at det er noe muffens med månelandingene. Refleksjoner er vel ikke annerledes om de er på månen eller i Nevada-ørkenen?? :hmm:

Endret av kimmern123
Lenke til kommentar
Hva er feilaktig med refleksene? Utdyp for oss som synes det ser korrekt ut.

Ja det man mener (og som jeg også synes det ser ut som) er at hendene peker feil vei, og at den gjendstanden som holdes ikke viser i refleksene.

Forstørret close-up av bildet:

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle de lage et fake speilbilde i glasset? Avslører dette noe da? Tullprat

Nå har jeg ikke akkurat påstått noenting sånn sett, ble bare litt nysgjerrig når jeg så de bildene. Spesielt det der ja. Ja hvorfor skulle de legge ut falske bilder? Det er det som er spørsmålet da.

Lenke til kommentar
Hvorfor i alle dager skulle de lage et fake speilbilde i glasset? Avslører dette noe da? Tullprat

Nå har jeg ikke akkurat påstått noenting sånn sett, ble bare litt nysgjerrig når jeg så de bildene. Spesielt det der ja. Ja hvorfor skulle de legge ut falske bilder? Det er det som er spørsmålet da.

Hva er det som er rart????

Det du ser der i bildet andre siden av armen til astronauten. Det som jeg tror du missforstår og mener er fingre er der hvor hanske festes til resten av drakten. Det er flere striper rundt hele armen som er i en annen farge en resten av drakten.

Her kan de se flere romdrakter

http://science.howstuffworks.com/space-suit3.htm

Lenke til kommentar

Det bilde der er jo så uklart at det er umulig trekke noen kunklusjoner i det heletatt, men du kan jo ta med deg en venn, et kamra og et speil. Så kan du teste ut litt vinkler og sånt. Husk å bruk både krummet og rett speil da og et ikke et for bra kamra, husk også å ha et sterkt bakgrunns lys for å imitere solen. Kanskje du finner ut at månelandingen er fake.

Lenke til kommentar
Det bilde der er jo så uklart at det er umulig trekke noen kunklusjoner i det heletatt, men du kan jo ta med deg en venn, et kamra og et speil. Så kan du teste ut litt vinkler og sånt. Husk å bruk både krummet og rett speil da og et ikke et for bra kamra, husk også å ha et sterkt bakgrunns lys for å imitere solen. Kanskje du finner ut at månelandingen er fake.

"du" ditt, "du" datt. Hvem har snakket om å ha trukket noen konkusjoner her om noenting her..?? :roll:

Lenke til kommentar

Ser ikke noe feil med bilde. Venstre hånden sett i refleksjonen er hans høyre hånd sett fra hans synpunkt og omvendt. At den lille blå posen ikke blir reflektert nøyaktig slik som man tror det vil bli gjør ikke meg noe. Husk at glasset er krummet som kan gi rare bilder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...