Biskus Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei scenario: Jeg kjører en webserver på 10.10.10.10 På den webserveren har jeg undermapper som har forskjellige formål, feks 10.10.10.10/marked 10.10.10.10/kundeservice osv osv. jeg har i tillegg en DNS server som har et A pointer for bedrift.net til 10.10.10.10 Så kommer det store spørsmålet. Hvordan får jeg det sånn at marked.bedrift.net peker til 10.10.10.10/marked kundeservice.bedrift.net peker til 10.10.10.10/kundeservice Kunne løst problemet med å sette opp flere servere og latt CNAME'ene peke til de forskjellige serverne, men det er en luksus jeg ikke har. Noen ideér? Lenke til kommentar
tyldum Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dette går ikke i DNS. Du må sette opp virtuelle domener på selve webserveren. Videre hjelp til dette får du nok hvis du forteller hvilken webserver du kjører. Lenke til kommentar
Biskus Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Spørsmålet gjelder Sharepoint server under Internet Information Server. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå