Gå til innhold

Anbefalinger, ASUS, ASUS, ASUS?

Anbefalte innlegg

Leste gjennom annbefalinger, og syns det virket noe rart at det nesten uten unntak er Asus som gjelder.

Både på Cd-brenner og HK, Amd Budsjett, Mellomklasse og High end, det samme er tilfelle for Intel HK.

I den "virkelige" verden har jeg sjelden opplevd att ETT varemerke scorer til topps på så mange felter, med så mange aktører????????????

Har tidligere fulgt godt med på "annbefalinger", og dette har gjerne påvirket mine innkjøp av hardware............men nå er jeg i tvil.............?

Mvh en som lurer litt......................? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel må si at ASUS lager mye bra. har kjørt mange komponenter fra asus i mine oppsett, spesielt hovedkort. Og jeg er ingenting annet enn fornøyd. Har også hatt asus cd-rom i noen år, og den har funket som den burde.

Jeg anbefaler ihvertfall asus til de fleste.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt asus,msi,abit og epox hovedkort og det er vel mest av nysjerrighet at jeg bytter fra det ene til det andre.

Jeg er rett og slett ikke i stand til og merke stor forskjell av kvalitet på disse forskjellige produsenten. (det skjer at man irriterer seg over "dumme" løsninger på 12v pluggen, minnebrikker og ide kontakter)

Les tester og kjøp etter ditt behov.

Har måtte bytte in 3 varer i løpet av 8 år og det var:

1 gainward gf2 kort

1 msi hovedkort

1 abit gf4 4200 kort

og alle unntatt abit kortet var DOA.

Tilfeldigheter og uflaks vil jeg si, hvis man lester forumene til de respektive produsentene vil man se at alle har noen som har problemer med et eller annet.

Dessuten hører man vel lite fra de som er fornøyd :D

Lenke til kommentar
Vi anbefaler det som funker og du får mest for pengene.

Du får ivertfall ikke mest for pengene når det gjelder Asus, ta feks PE kortene da de kom Asus ble skrytt opp i skyene selv om det var 500-600 kr dyrere enn feks MSI og det var faktisk dårligere på overklokking dette vet jeg da jeg selv testet disse. Feilprosenten ervel heller ikke noe lavere med Asus enn andre merker vil jeg tro,personelig har jeg vel hatt 8-10 Msi kort av disse har jeg hatt trøbbel med ett,av Asus har jeg hatt 7 av disse har jeg hatt trøbbel med tre.

Lenke til kommentar

Du får ivertfall ikke mest for pengene når det gjelder Asus, ta feks PE kortene da de kom Asus ble skrytt opp i skyene selv om det var 500-600 kr dyrere enn feks MSI og det var faktisk dårligere på overklokking dette vet jeg da jeg selv testet disse.

Mest for pengene er det ikke sikkert det er, men vi har testet kortet her, og det funket veldig bra i testen. Derfor anbefaler vi dette kortet.

Lenke til kommentar

Du får ivertfall ikke mest for pengene når det gjelder Asus, ta feks PE kortene da de kom Asus ble skrytt opp i skyene selv om det var 500-600 kr dyrere enn feks MSI og det var faktisk dårligere på overklokking dette vet jeg da jeg selv testet disse.

Mest for pengene er det ikke sikkert det er, men vi har testet kortet her, og det funket veldig bra i testen. Derfor anbefaler vi dette kortet.

Enig med deg i det men ALLE PE/GE kort funker veldig bra uansett merke derfor er det vel vanskelig å sette det ene fremfor det andre det som skiller er vel pris og tilbehør på de forskjellige kortene.

Lenke til kommentar

og det var faktisk dårligere på overklokking dette vet jeg da jeg selv testet disse.

bare husk at overklokkingsegenskaper og kvalitet/stabilitet er 2 helt forskjellige ting.. :)

har selv både Asus HK og grafikkort og har aldri hatt noen problemer med noen av dem, min neste maskinvare blir nok også fra Asus (så lenge de lager den maskinvaren jeg er ute etter da selvfølgelig). vil heller betale 200,- mer og få en stabil og bra maskin en å spare de 200,- og slite med en ustabil maskin.

Lenke til kommentar

Leser mye skryt av Msi hovedkort her. Har selv hatt mye problemer med disse, ustabilitet og tidlig død. Asus sine hovedkort derimot, har jeg aldri hatt problemer med. Dog kjøpte jeg en Asus 52x cd-rom. 52x pleier å bråke, men så infernalsk støy som kom fra Asus sin cd-spiller har jeg aldri vært borti. Så jeg er enig med bjoen2 når han sier at et merke ikke nødvendigvis er best i alle kategorier.

Lenke til kommentar

har hatt asus alle ganger og det drar bra, ingen problemer. Til og med mitt a7v333 var jeg heldig med selv om ingen taster hadde kommet da jeg kjøpte det.

Asus er rett og slett bra, men slet i går da jeg skulle sette i noname brikke til måtte flytte den jeg hadde til slot tre og den nye til slot 1 og la slot2 være tom. Men da kunne jeg kjøre på cas2 og det er verdt det.

Asus står for kvalitet hos meg og hvorfor bytte til noe annenet når man har noe som fungerer?

Lenke til kommentar
Leste gjennom annbefalinger, og syns det virket noe rart at det nesten uten unntak er Asus som gjelder. :roll:

...skreller vekk de verste overdrivelsene dine, så er jeg ganske enig med deg: dette er et ProAsus-forum, koste hva det koste vil ! Legg merke til hva en av "myndighetspersonene" her sier:

Vi anbefaler det som funker og du får mest for pengene.

...og i neste post:

eh, dette sier mye om selvmotsigelser og tapt kvalitet på seriøs vurdering hos hw.no.

Spesielt når så gode testsider som f.eks. Anandtech plasserer Epox foran ASUS A7N8X Deluxe , og Epox ikke nevnes i noen av kategoriene for hw.nos' hovedkort anbefalinger, quote:

> The Editor's Choice Gold Award for best value motherboard goes to the Epox 8RDA+ <

http://www.anandtech.com/mb/showdoc.html?i=1759&p=40

Er det hot&hype-faktor som korrumperer - eller en anonym farge på hovedkortet hos Epox v.s Asus som gjør utslaget her ? Sakelig er det ihvertfall ikke.

.

Lenke til kommentar

Er det hot&hype-faktor som korrumperer - eller en anonym farge på hovedkortet hos Epox v.s Asus som gjør utslaget her ? Sakelig er det ihvertfall ikke.

.

Jeg har selv hatt epox kort de to siste gangene, og vet at det er gode kort :) Men vi har testet asus kortene her på hw.no, og det gjorde en god profil i testen. Derfor anbefalte vi dem også på gjeldende tidspunkt. Håper vi kan få til å teste Epox i fremtiden.

Lenke til kommentar

Ett annet poeng ved ikke å anbefale f.eks Epox: Hvor mange store norske webshopper har Epox i sitt sortiment?

Svar: Veldig få(eneste jeg fant er Databutikken). Derfor vil det være litt dumt å anbefale det i og med at det er få butikker som har det.

btw, jeg har hatt 2 MSI kort, begge ble ødelagt. Nå har jeg asus og er kjempefornøyd...

Lenke til kommentar

Enig med han over at epox blir mere for spesiellt interesserte når det kun er i salg så få steder.. Tror ikke det er så store forskjeller mellom Asus og Epox at den vanlige bruker noengang vil merke det, så hvorfor anbefale noe som er vanskeligere å få tak i?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...