peterode Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har brukt Studio 8 en hel del. I virkeligheten er dette et meget bra og super enkelt program å bruke, men større filer med trasitions og tekst --- glem det, om du ikke da er ultra tolmodig! Det bare kræsjer i det uendelige! Fikk tilbud om oppgradering til Edition 5 som jeg har benyttet meg av. Det er langt mer stabilt men også betydelig mer komplisert. Med bra bruker opplæring (som ennå ikke eksisterer) tror jeg dette er et svært bra program. -peter Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 4. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2003 Har brukt Studio 8 en hel del. I virkeligheten er dette et meget bra og super enkelt program å bruke, men større filer med trasitions og tekst --- glem det, om du ikke da er ultra tolmodig! Det bare kræsjer i det uendelige! Fikk tilbud om oppgradering til Edition 5 som jeg har benyttet meg av. Det er langt mer stabilt men også betydelig mer komplisert. Med bra bruker opplæring (som ennå ikke eksisterer) tror jeg dette er et svært bra program. -peter Hvor kom det týlbudet fra? Saa maa vel alle som proever aa redýgere med Studýo 8 blý skraemt. Som jeg innlednýgnsvis sa, saa maa jo dette komme fra en eller annen plass. Det er forkastlýg at noen proever aa paastaa at Studýo 8 funker. Er det noen her paa forumet som toer aa legge ut en být paa 1 mýnutt med ferdýg redgert stoff med tradýsjonelle dýsolver mm.? Doed over Studýo 8. Kast ikke bort pengene. Saa er det sagt. Enkelt sagt: PINNACLE STUDIO 7/8 er bortkastede penger. Bruk ikke penger paa dette. Etter min mening burde dette vaert begravet for lenge siden. Lenke til kommentar
peterode Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Ikke helt bortkastet, Studio 8 er utrolig enkelt til små klipp. Når det gjelder tilbud på Edition 5, så kom det fra Pinnacle. Men man kan jo kjøpe Edition oppgradering fra Studio innen visse frister git av lokale leverandører, tror det er før september? Spør en autorisert forhandler. Lenke til kommentar
zbegra Skrevet 4. juli 2003 Del Skrevet 4. juli 2003 Har aldri hatt spesielle problemer med Studio 7/8 jeg, og jeg driver med filer på 15-20gb, bruker mye mp3 og tekst og transitions er ikke lite brukt det heller. Men det er vel slik med alle dataprogrammer at de ikke fungerer likt på to pc-er, hvis du setter opp to nesten helt like pc-er med små forskjeller så vil programmet oppføre seg litt forskjellig på begge pc-ene, og til deg som spurte om Vegas Video, jeg har versjon 4.0 og ble meget positivt overrasket, det er helt klart at jeg kommer til å gå over til det istedet for å bruke studio, for studio er ganske begrenset. Når jeg prøvde Vegas Video 4.0 første gang ble jeg overrasket over det brede utvalget muligheter, så mange kombinasjoner å teste ut. Men jeg har funnet noen svakheter her også, det kan finne på å kræsje, men programmet er heldigvis slik at det lagrer for hvert museklikk du tar, så du mister aldri noe av det arbeidet du har gjort. Har ikke hatt det så veldig lenge, men jeg driver med et film prosjekt nå, så jeg skal nok få testa det skikkelig! Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Det som er litt artýg med Vegas er muligheten for waveform og vectorscopet. I gamle dager da jeg redigerte analogt med bl.a. 1''C og Betacam (SP) formatene var disse to instrumentene viktige. Proev aa kjoep disse i dag og se, hva prisen er. Jeg tipper 2 x 30.000,- ekskl. m.v.a. for Textronýc. I tillegg faar du color corrector og et hav av masse andre kostbare saker. Verden gaar tydeligvýs videre. Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 8. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 8. juli 2003 Det som er litt artýg med Vegas er muligheten for waveform og vectorscopet. I gamle dager da jeg redigerte analogt med bl.a. 1''C og Betacam (SP) formatene var disse to instrumentene viktige. Proev aa kjoep disse i dag og se, hva prisen er. Jeg tipper 2 x 30.000,- ekskl. m.v.a. for Textronýc. I tillegg faar du color corrector og et hav av masse andre kostbare saker. Verden gaar tydeligvýs videre. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 8. juli 2003 Del Skrevet 8. juli 2003 Jeg har faktisk KJØPT både Studio 7 og 8, og må si at etter over et år med armod med versjon 7 på tre forskjellige maskiner og tre Windowsversjoner testet på samtlige, så jeg fram til å få et produkt som faktisk fungerte. Men dengang ei. Installerte studio 8, lastet ned siste oppdatering, spilte inn råopptak og satte i gang redigering. Det tok f**n meg ikke et minutt før "studio.exe har utført en ulovlig operasjon og må lukkes" gliste mot meg i kjent stil. Og det fortsatte slik. Supportsidene hos Pinnacle hjalp meg ikke, og når jeg sendte mail med problemstillingen, specs, samt opplysning om at sidene ikke var til hjelp, ble jeg henvist til nettopp disse sidene. Omtrent som å spørre en papegøye, kan være flink å prate men lite nyttig som blir sagt. Elkjøp, hvor jeg i sin tid kjøpte 7 har jeg gitt opp. Mailer hvor problemet ble beskrevet inkludert at jeg ikke fikk hjelp hos Pinnacle ble sendt. Disse mailene ble selvfølgelig aldri besvart av avdeling Kristiansund. Så kan man spørre seg om forbrukerkjøpsloven kan komme til anvendelse her. Noen sammenlignet med en bil og at lysene ikke virker. Jeg vil kanskje heller si at bilen bare plutselig stopper eller kjører i grøfta uten forvarsel, slik at deler av lasten blir ødelagt. Bør ikke da kjøpet av bilen kunne heves hvis leverandøren ikke klarer å reparere etter et RIMELIG antall forsøk? Rimelig antall er vel to-tre. Det vil da si at hvis Pinnacle ikke klarer å få skikk på dævelskapen sin etter to-tre oppdateringer, kan de pålegges å heve kjøpet? Uansett sitter jeg fremdeles uten et produkt som fungerer, og Pinnacle har fremdeles pengene mine. Tipper de satser på at ingen gidder å forfølge saken når det dreier seg om så små beløp. Gjett hva jeg svarer når noen spør meg om tips til redigeringsprogram... Lenke til kommentar
Predecessor Skrevet 20. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 20. juli 2003 HEVN Hehe, jeg har funnet ut hvordan jeg skal få tilbake pengene mine for fiaskoen Studio 8. Skaffer meg rett og slett en kopi av Edition 5 fra en bekjent. Jeg har ikke skrupler for å bruke dette etter all f....skapet Studio 8 har lagd for meg. Satt i dag å skulle redigere noen minutter med ferievideo, og etter ett minutts ferdig redigert stoff begynner S8 og f...cke. Og dette på en maskin som kjørerer følgende oppsett: ABIT IC7-G P4 2.8 GB 8oo 2x512 Golden Dragon PC 3200 2 x 120GB Seagate SATA Saphire 9500 128MB Ingen unødvendige programmer er installert da denne maskinen akkurat er bygget, og klargjort for et tyngre redigeringsprogram. Nei Pinnacle, dere får ikke 5 flate øre av meg før dere kan overbevise meg om at dere fikser å lage programmer. Det er greit at dere lurer pengene ut av lomma på far i stua, eller? Tenk på alle de S8 som er solgt på verdensbasis. Det er vel de inntektene dere bruker i utviklingen av broadcastversjonene. Skam dere! Jeg føler en sånn deilig skadefrohet over å kunne snyte dere for de pengene eventuelt Edition 5 koster. Ikke vær bekymret Videoutstyr, Arne, jeg hadde antageligvis ikke kjøpt programmet uansett. Og det skjønner du kanskje også. Hvis noen nevner med et ord til meg om at jeg ikke får support med en kopiversjon, så kan jeg trøste dere alle med at det får du ikke allikvel. De svarer ikke en gang på e-post vedrørende S8, så hvorfor skal de svare på forespørsler i forbindelse med Edition 5. Nå er jeg forbannet Noen vil vel kanskje si at denne posten er lite seriøs, det stemmer nok det, men det er ikke seriøst det Pinnacle driver med heller. Lenke til kommentar
Muffinman Skrevet 20. juli 2003 Del Skrevet 20. juli 2003 Go Predecessor ! Bestemte meg for å gi Studio 8 en ALLER siste sjanse...formaterte og la inn Windows på nytt, og hadde KUN S8 installert...når jeg skulle starte progget, kom meldingen om "studio.exe har generert en feil osv. før(!) programmet hadde startet opp flere ganger!! Og det ser ikke ut som om det hjelper å kjøre det i kompatibilitetsmodus for andre Win-versjoner heller. Ja, jeg er også veldig fristet til å bli forbryter her. At jeg nettopp kjøpte PCTV pro og oppdaget at også her var store deler av den medfølgende programvaren ubrukelig, hjelper lite... Lenke til kommentar
Videoutstyr, Arne Skrevet 28. juli 2003 Del Skrevet 28. juli 2003 Jeg føler en sånn deilig skadefrohet over å kunne snyte dere for de pengene eventuelt Edition 5 koster. Ikke vær bekymret Videoutstyr, Arne, jeg hadde antageligvis ikke kjøpt programmet uansett. Og det skjønner du kanskje også. Hvis noen nevner med et ord til meg om at jeg ikke får support med en kopiversjon, så kan jeg trøste dere alle med at det får du ikke allikvel. De svarer ikke en gang på e-post vedrørende S8, så hvorfor skal de svare på forespørsler i forbindelse med Edition 5. Skjønner at du ikke har lyst å legge penger i noe du ikke stoler på. Hvis du derimot blir veldig fornøyd med Edition, kan du heller vurdere å betale for en "lovlig" versjon - lettere å skaffe oppgraderinger da. Men når det er sagt stemmer det kanskje at supporten Pinnacle gir på Studio produktene er heller labert. Der støtter de seg på de lokale forhandlerene. Kjøper du programmet på et seriøst sted, får du seriøs hjelp også! Problemene på Studio er mange, men prosentvis er de ikke store. Studio er det solgt masse av og en veldig liten prosentandel har det vært mye problemer med. Mye av det du kan oppleve som problemer her, kan skyldes komponentene i maskinen - uten at jeg skal legge all skylden på den. Vil bare gi et råd til alle - Det er ikke alltid like lurt å bare gå etter pris når man skal kjøpe ting som man kanskje trenger support på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå