slimer Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei. JEg har MSI p35kort, e6600 og 2*3gb minne som jeg kjører på XP. Siste par ukene har jeg slitt at pc-en uten noen som helt grunn restarter seg. Jeg har prøvd å finne noen sammenheng uten hell. Det kan skje når som helst. Koder jeg video kan den restarte, er jeg bare og surfer så kan den restarte. Hører bare på musikk så ..kan det samme skje. Så dvs. både uder hard belastning og så godt som ingen belastning. Det er nok power i PSU-en så det bør ikek være det. Men jeg mistenker at det er en av minnebrikkene som kan være defekte siden det er tilfeldig når dette skjer. Er det noen som kan fortelle meg noen gode programmer for å teste RAM? Gjerne i Windows? Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Memtest86 http://www.memtest86.com/ -Se under free download. Endret 5. april 2008 av Thorsen Lenke til kommentar
Rezern Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Her er memtest, det er det programmet som er mest brukt av overklokkere verden over for og finne evt feil når de klokker. Start det og la det kjøre en stund slik at det får tid til og stresse minnet godt. Her finner du en liten kom igang guide... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg utelukker aldri PSU når pcer oppfører seg sånn som du beskriver - det kan selvsagt være minne, men sjekk PSU med et multimeter under bruk. Hva slags PSU er det btw? Lenke til kommentar
slimer Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Her er memtest, det er det programmet som er mest brukt av overklokkere verden over for og finne evt feil når de klokker. Start det og la det kjøre en stund slik at det får tid til og stresse minnet godt.Her finner du en liten kom igang guide... takk til dere begge. Skal prøve denne Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå