pat2004 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hei! Fikk et kort av en kollega av typen Gainward Geforce 7600GT som skal erstatte et gammelt ATI-kort. Denne skal inn i en Dell Dimension 9150. Det jeg har gjort til nå er kun å ta ut det gamle ati-kortet og inn med gt-kortet. Når jeg starter opp maskinen får jeg ikke noe bilde på skjermen(dvi). Jeg kan se at vifta på kortet går rundt men en skulle tro at skjermen ikke får noe signal fra kortet og går rett i hvilemodus. I bios har jeg satt den til å få signal fra PEG(pci-e)og det er heller ingen ekstra kontakter på kortet som skal kobles til, altså ledninger. Hva gjør jeg galt? Må jeg installere driveren først?? Har da ikke trengt det før... Sette den til pci i bios først? Eller er det noe galt med kortet? J... dårlig å gi meg et ødelagt kort isåfall Endret 5. april 2008 av pat2004 Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Putt i det gamle ATI kortet og avinstaler driverene til det kortet, så kan du prøve å plugge inni det nye kortet. Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Putt i det gamle ATI kortet og avinstaler driverene til det kortet, så kan du prøve å plugge inni det nye kortet. OK, det strider imot min tidligere erfaring og kunnskap, men jeg håper du har rett Takk! Lenke til kommentar
KKake Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Har du koblet til evt. ekstra strøm på kortet? Lenke til kommentar
pat2004 Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Har du koblet til evt. ekstra strøm på kortet? Som jeg sa, så var det ingen andre tilkoblingsmuligheter på kortet. Men glem det, det ordnet seg. Måtte avinstallere ATI-driveren gitt. Nesten litt flaut å spørre om hjelp til noe slikt. Det er vel også fordi det gamle kortet var ATI og det nye var Nvidia... Takk for hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå