Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Abit fatal1ty FP-IN9 MoBo, krever 8 pin, kompatibelt med bare 4 ?

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ett abit fatal1ty FP-IN9 hk, som egentli krever 24 og 8 pin.

Men en jeg leste om her, har vært i kontakt med en abit-kis, og han sa nemlig at Hk-et skulle funke med bare 24+ 4 pin, og som andrevalg KUNNE det funke med 20 + 4 pin. (avtakbar 4 pin på den 20 pinnen).

Jeg har cd-rommet, harddisken, noen vifter, skjermkort, cpu, ram koblet i, som det SKAL/ER (komme) strøm i.

Skjermkortet er Ati sapphire radeon hd 2400 pro (har også prøvd mitt gamle Nvidia GeForce 6500).

CPUen er Intel Pentium D 3.40 GHz.

Ok, la meg fortelle om hva som skjer med hva:

Når jeg bruker 24 + 4 pin suser hele pcn alt ser ut til å funke, bortsett fra skjermen/el skjermkortet.

Når jeg tar av 4 pin av 20 pinnen, og setter den på 4 pinnen, altså 20 + 4 pin, kommer det bare noen knirkelyder fra hk og ingenting skjer.

Visst dere ser på vedlegget under her, har jeg markert de eneste tilgangene som gir hk strøm.

Jeg har koblet i 24 pinnen, og 4 pin (der det er plass til 8) og den porten under 4(8) pinnen, som skal gi strøm til pci-e porten.

Sjekk denne her: http://www.overclockers.co.uk/showproduct....4-AB&tool=3

og se hva for eksempel Scott Pritchard sier (den andre kommentaren)

og denne her:

http://reviews.pricegrabber.com/motherboards/m/35327401/

sjekk tredje kommentaren, hva pengxu sier.

Takk for hjelp

post-154684-1207394013_thumb.jpg

Endret av minibeanie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-QjT4b9

Man behøver ikke 4-pinsen (molex) på hket koblet en gang... Du skulle hatt en overgang som splitter kablene fra 4-pins CPU-kontakt så den får strøm på alle 8.... komplett.no ftw... Jeg har kjørt med både 4 og 8-pins. Sikkert teit spørsmål, men har du prøv med bare en skjermutgang, eller begge?

Lenke til kommentar
Når jeg tar av 4 pin av 20 pinnen, og setter den på 4 pinnen, altså 20 + 4 pin, kommer det bare noen knirkelyder fra hk og ingenting skjer.

Er litt usikker på hva du mener, men du må ikke finne på å bruke den avtagbare 4-pin (tilhørende 24-pin atx kontakten) noe annet sted enn i nettopp 24-pins kontakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...