minibeanie Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hei, jeg har ett abit fatal1ty FP-IN9 hk, som egentli krever 24 og 8 pin. Men en jeg leste om her, har vært i kontakt med en abit-kis, og han sa nemlig at Hk-et skulle funke med bare 24+ 4 pin, og som andrevalg KUNNE det funke med 20 + 4 pin. (avtakbar 4 pin på den 20 pinnen). Jeg har cd-rommet, harddisken, noen vifter, skjermkort, cpu, ram koblet i, som det SKAL/ER (komme) strøm i. Skjermkortet er Ati sapphire radeon hd 2400 pro (har også prøvd mitt gamle Nvidia GeForce 6500). CPUen er Intel Pentium D 3.40 GHz. Ok, la meg fortelle om hva som skjer med hva: Når jeg bruker 24 + 4 pin suser hele pcn alt ser ut til å funke, bortsett fra skjermen/el skjermkortet. Når jeg tar av 4 pin av 20 pinnen, og setter den på 4 pinnen, altså 20 + 4 pin, kommer det bare noen knirkelyder fra hk og ingenting skjer. Visst dere ser på vedlegget under her, har jeg markert de eneste tilgangene som gir hk strøm. Jeg har koblet i 24 pinnen, og 4 pin (der det er plass til 8) og den porten under 4(8) pinnen, som skal gi strøm til pci-e porten. Sjekk denne her: http://www.overclockers.co.uk/showproduct....4-AB&tool=3 og se hva for eksempel Scott Pritchard sier (den andre kommentaren) og denne her: http://reviews.pricegrabber.com/motherboards/m/35327401/ sjekk tredje kommentaren, hva pengxu sier. Takk for hjelp Endret 5. april 2008 av minibeanie Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 7. april 2008 Forfatter Del Skrevet 7. april 2008 komman, needs help! Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2008 Del Skrevet 7. april 2008 8-pins EPS kontakten er bare for strøm til CPU. Har liten tro på at det gjør noen forskjell om du bruker 4 eller 8 pins her, det er strøm nok med 4. Lenke til kommentar
ArneJ. Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 Det skal fungere fint med 24 pluss 4. Vet et asrock hk. jeg har hatt støttet dette. Og det fungerte fint. Husk bare å sette 4pin kontakten i de rette hullene. Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Jeg har gjort det, men skjermen er svart. Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 8. april 2008 Del Skrevet 8. april 2008 (endret) Jeg har gjort det, men skjermen er svart. Har du koblet til PCI-Express kontakten på hovedkortet da, slik at skjermkortet får strøm fra PCI-E porten og har du satt inn strøm kabelen i skjemkortet? EDIT: Skrivelagg Endret 8. april 2008 av roberteh Lenke til kommentar
minibeanie Skrevet 8. april 2008 Forfatter Del Skrevet 8. april 2008 Ja, har koblet så pci-e porten får strøm. men skjermkortet har ingen 6-pin som den skal få eksta strøm gjennom. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Man behøver ikke 4-pinsen (molex) på hket koblet en gang... Du skulle hatt en overgang som splitter kablene fra 4-pins CPU-kontakt så den får strøm på alle 8.... komplett.no ftw... Jeg har kjørt med både 4 og 8-pins. Sikkert teit spørsmål, men har du prøv med bare en skjermutgang, eller begge? Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. april 2008 Del Skrevet 9. april 2008 Når jeg tar av 4 pin av 20 pinnen, og setter den på 4 pinnen, altså 20 + 4 pin, kommer det bare noen knirkelyder fra hk og ingenting skjer. Er litt usikker på hva du mener, men du må ikke finne på å bruke den avtagbare 4-pin (tilhørende 24-pin atx kontakten) noe annet sted enn i nettopp 24-pins kontakten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå