Gå til innhold

Ta ingeniørutdanning kombinert med jobb offshore?

Zeph

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet ikke mer om dette enn at jeg kjenner til flere som veksler mellom studier og offshore, så ja, det er absolutt mulig. Det er uansett lurt å ha noe å henge fingrene i mellom offshore-periodene. Det du må finne ut er om ditt ønskede studie lar seg gjennomføre med det høye fraværet et slikt liv naturligvis medfører. Institusjonene har blitt strengere på slikt i det siste.

Lenke til kommentar

Nå er befalskolen også tilrettelagt for det, som en del av pedagogikken sin.

Ikke nødvendig at enhver linje på uni/hs har det.

Det er forsåvidt veldig ulikt fra studie til studie. Noen krever at man er tilstede gjennom hele semesteret mens andre har et litt mer tilbakelent forhold til det.

Hørt at endel petroleumsstudier har tilrettelag for at studentene kan jobbe offshore.

Lenke til kommentar

Det er ingen problem å ta ingeniørutdannelse ved siden av en 100% offshore jobb, du bruker gjerne 1år-1,5år ekstra dog, og en forutsettning er at du er meget skoleflink, spesielt i matte, og klarer å tilegne deg kunnskap uten å måtte spørre læreren/stud.ass annerhvert sekund

Lenke til kommentar

Skuleflink er eg for så vidt, men har ikkje hatt så veldig avansert matte før.

Ein sak eg tenkte på er tidsbruken. Om ein skal bruke 4-5 år på dette og må jobbe kvar dag både i friperiode og når ein er på jobb vil jo det gå ut over andre aspekt av livet.

Lenke til kommentar

Hehe, sjølvsagt, men eg prata med ein kollega som tar teknisk fagskule og han brukte veldig med tid på det. Tar du permisjon frå jobben og går normalt skulegang får du nokre rammer som kan gjere det lettare å distansere seg frå den resten av tida.

Klar over at det nok er få, om nokon, som har erfaringar med dette her inne, men det skader ikkje å spørje.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...