axl Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 snodig problem... han har et 56k modem, men problemet er at ledningen til modemet ikke kan stå i kontakten når han ikke er tilkoblet, da dette gjør at telefonen bare tuter opptatt.. får å kunne koble opp må jeg først trykke connect, og deretter løpe bort å koble i ledningen ellers funker det ikke. ganske snodig (spør meg ikke hvordan han fant ut denne "fixen") dette kan også være et problem med tlf. kontakten. noen som har hørt om noe lignende? Lenke til kommentar
DumbAss Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Problemet kan være kabelen mellom modemet og telefonkontakten. Lenke til kommentar
Bach Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Kan være kabelen. Men jeg hadde noe liknende på et gammelt Billion-modem. Virka som om reléet ikke var helt patent. (TopCom er nesten det samme i litt annen innpakning. Styr unna. ) Blir det aktuelt med nytt modem er Zyxel 56k noe av det beste jeg har brukt. Dyrt men veldig bra. Jensen 56k seriell kan også anbefales. Titt litt rundt, for dette modemet er det store prisforskjeller på. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Modem er billige nå til dags. Kjenner jeg voksne, betaler de gjerne noen hundringser for å fikse det der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå