Gå til innhold

trenger tips ved kjøp av PC-høytalere


Anbefalte innlegg

Jeg har nå tydligvis sprengt mine høytalere :( og jeg trenger ny..men HVEM?!?!?..

 

jeg er musikk frelst, spiller litt og ser på video (så trenger kanskje høytalere som fungerer til det meste)..

 

jeg hadde 5.1 høytalersett men behøver ikke det nå (tar så mye plass) så 2.1 er hærlig!

 

jeg har tatt en titt på denne z-2300... men vet ikke helt :|.. hva syns du/dere.. har dere andre forslag? (kan kaste bort 1000 til 1500 kr på de)

 

jeg trenger jo et par som gir fra seg ganke kraftig og bra lyd :):)

 

takk på forhånd

Endret av probin
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å legge i litt ekstra på litt gode høyttalere. Du bør ta en titt inne på hifiklubben.no eller noe sånn.

Du kommer ikke til å angre hvis du kjøper et anlegg der.

 

Du kan også ta en titt på netthandelen.no. Der selger de proson høyttalere, hørte de en gang og ble overasket over god lyd til en så billig penge. Du får sikkert også tak i en god forsterker til 1.000 kr.

Endret av Eskeland
Lenke til kommentar

Jeg har Z-2300, og det er ganske bra høytalere.

De spiller sinnsykt høyt, og har ganske klar lyd. Men hvis du legger ut 1500 Kr kan du nok få noe som er bedre.

Z-2300 har litt for rumlete bass, og den durer mer en den smeller. Resten av lydbilet drukner også fort i bassen.

I tileg bærer lyden veldig kort på Z-2300. det er derfor høytalerne er vinklet oppover, så de treffer rett på hodet ditt når du sitter forran datan. så snart du kommer utenfor det området blir lyden veldig mye svakere, og bassen er stort sett det eneste som blir igjen. Det passer derfor veldig dårlig til store rom, og hvis du skal sitte i soffan og se på film.

 

men for all del, Z-2300 er et bra anlegg til 1000 Kr og jeg angrer absolutt ikke på kjøpet.

Men hvis du er glad i lyd og har råd til noe litt bedere burde du kjøpe noe fra 1500-2000 Kr.

Lenke til kommentar

Var i akuratt samme sitausjon som deg for noen måneder siden. Hvar mye rondt å så på diverse Hi-Fi og datahøytalere. Jeg prøvde blandt annet Cerwin-Vega, Dali, B&W og Logitech.

 

Prisforskjellen var enorm, men lydkvaliteten var jo en del høyere på Hi-Fi anleggene.

 

Jeg endte opp med Logitech x-540. Jeg har ikke angret ett sekund, så god lydkvalitet for pengene er det ingen Hi-Fi HTer som slår. Jeg betalte 650kr. Skulle jeg kjøpt et B&W anlegg med forsterker kom det raskt oppi 7k. I tillegg er det veldig kjekt med 5.1 som du sikker vet, vis du skal ha Hi-Fi anlegg med 5.1 MÅ du over 10k.

 

Har en venn som gikk Hi-Fi/PA veien, kjøpte CV anlegg til 12500kr, god lyd, men ikke i nærheten av hva han skulle hatt for pengene.

 

Mitt tips er da et Logitech X-540, jeg tror ikke du blir missfornøyd:)

 

 

EDIT: Må legge til at jeg har anlegget i et middles lite rom. Hvor stort er rommet du skal ha HTene i?

Endret av Eirik-R
Lenke til kommentar
Var i akuratt samme sitausjon som deg for noen måneder siden. Hvar mye rondt å så på diverse Hi-Fi og datahøytalere. Jeg prøvde blandt annet Cerwin-Vega, Dali, B&W og Logitech.

 

Prisforskjellen var enorm, men lydkvaliteten var jo en del høyere på Hi-Fi anleggene.

 

Jeg endte opp med Logitech x-540. Jeg har ikke angret ett sekund, så god lydkvalitet for pengene er det ingen Hi-Fi HTer som slår. Jeg betalte 650kr. Skulle jeg kjøpt et B&W anlegg med forsterker kom det raskt oppi 7k. I tillegg er det veldig kjekt med 5.1 som du sikker vet, vis du skal ha Hi-Fi anlegg med 5.1 MÅ du over 10k.

 

Har en venn som gikk Hi-Fi/PA veien, kjøpte CV anlegg til 12500kr, god lyd, men ikke i nærheten av hva han skulle hatt for pengene.

 

Mitt tips er da et Logitech X-540, jeg tror ikke du blir missfornøyd:)

 

 

EDIT: Må legge til at jeg har anlegget i et middles lite rom. Hvor stort er rommet du skal ha HTene i?

 

ah:D.. som sagt har jeg hatt X-530 og var svært fornøyd med dem bortsett fra bassen.. syns den var litt for lav..

 

men x-540, er det mye bedre lyd i den enn X530? er det merkbar forskjell???

 

----

 

om jeg skulle ha kjøpt HIFI 2.1??.. mye penger må jeg punge ut med da? for å få bra lyd?

 

jeg er forsåvidt ikke kresen. vil bare ha bedre enn det jeg hadde fra før :)

Endret av probin
Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt hvordan et x-530 sett spiller, men jeg vet at bassen skal være en del forbedret i forhold til den i x-530. Har ikke peiling på om det er gjort noen endringer annet enn design på satelittene, men det er godt mulig. Ligger kanskje noen erfaringer i prisguiden?

 

Vis du skal ha et vellspillende Hi-Fi anlegg i 2.1 blir det fort noen tusen lapper.

 

vil foreslå å bruke:

 

3500-4500kr på HT

2500-3500kr på Sub

2000-3000kr på forsterker + evt CD-spiller

 

 

Se om du finner noe her:

http://hifiklubben.no/

Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt hvordan et x-530 sett spiller, men jeg vet at bassen skal være en del forbedret i forhold til den i x-530. Har ikke peiling på om det er gjort noen endringer annet enn design på satelittene, men det er godt mulig. Ligger kanskje noen erfaringer i prisguiden?

 

Vis du skal ha et vellspillende Hi-Fi anlegg i 2.1 blir det fort noen tusen lapper.

 

vil foreslå å bruke:

 

3500-4500kr på HT

2500-3500kr på Sub

2000-3000kr på forsterker + evt CD-spiller

 

 

Se om du finner noe her:

http://hifiklubben.no/

 

ah.. det har jeg ikke akkurat råd til.. så ta blir det ikke hi fi system :p

 

hmm.. da står valget mellom z-2300 og x-540... hmm.. hvem gir fra seg klarest og høyest lyd? (ikke så viktig med 5.1)

 

åh.. det er så vanskelig -.-

Lenke til kommentar
hva med Logitech Z Cinèma

Logitech lager jo fantastisk bra lydanlegg til prisen, og dette anlegget er ganske nytt.

så jeg regner med at det er veldig god lyd i det, en god del bedere en Z-2300

 

Hvis du isteden vil ha 5.1 er Logitech Z-5500 perfekt

det har virkelig bra lyd. en jeg kjenner har det, og det er kjempebra både til data og film.

 

AH.. tusen takk for all forslag :D:D.. hadde jeg vært rik, skulle jeg ha kjøpt alt :p, men så lett er det ikke gitt.

 

trur jeg samler opp litt mer penger og går får 5.1 enda en gang :) altså Z-5500...

 

et annet spm. det har kanskje ikke så mye med denne forumdelen å gjøre men, er pixmania.com noe å stole på?

Endret av probin
Lenke til kommentar
Jeg har ikke hørt hvordan et x-530 sett spiller, men jeg vet at bassen skal være en del forbedret i forhold til den i x-530. Har ikke peiling på om det er gjort noen endringer annet enn design på satelittene, men det er godt mulig. Ligger kanskje noen erfaringer i prisguiden?

 

Vis du skal ha et vellspillende Hi-Fi anlegg i 2.1 blir det fort noen tusen lapper.

 

vil foreslå å bruke:

 

3500-4500kr på HT

2500-3500kr på Sub

2000-3000kr på forsterker + evt CD-spiller

 

 

Se om du finner noe her:

http://hifiklubben.no/

 

Du trenger ikke nødvendigvis sub, kan heller legge litt mer penger i større gulvhøyttalere og mer effekt.

Lenke til kommentar
hmm.. den var ikke dum :O.. men litt sent nå :p.. har allerede bestilt z-5500

 

Har tenkt på å kjøpa meg Z-5500 også men lurer på lengden på ledningene? :)

 

Medfølgende ledninger er veldig lange. Jeg tipper ca 10meter per høyttaler. i alle fall 7-8 meter.

 

Mine høyttalere står ca 5 meter unna og jeg har alikevel en god bunt med ubrukt kabel

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...