Rescue me Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg har satt sammen denne PC-en som jeg har tenkt til å kjøpe. PC-en skal brukes til spilling, videoredigering, programmering, msn ++. Jeg tror jeg skal kjøpe alt fra netshop bare for å gjøre det lettere, men de har ikke inne DVD-brenneren jeg skal ha og jeg finner ingen andre. Noen som vet om en bra DVD-brenner som de har inne på Netshop? En ting som er litt rart er at listen viser at Netshop ikke har noenting inne, men de har alt inne utenom DVD-brenneren og Intel Q9450 (rykter om at den skal komme inn på tirsdag). Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Ser greit ut, men jeg ville valgt et annet X38 kort, Foxconn X38A har vært plaget av problemer og av den grunn ikke spesielt populært (i motsetning til sin P35 bror Foxconn Mars), ett Asus P5E, Abit iX38 eller Gigabyte X38/X48 kort vil nok være et sikrere valg. Ville også valgt Mushkin PC8000 fremfor OCZ - og helt klart Vista 64 - særlig med tanke på at du har valgt 4gb ram Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hva med denne ? Vil helst ha en som er på lager . Ser greit ut, men jeg ville valgt et annet X38 kort, Foxconn X38A har vært plaget av problemer og av den grunn ikke spesielt populært (i motsetning til sin P35 bror Foxconn Mars), ett Asus P5E, Abit iX38 eller Gigabyte X38/X48 kort vil nok være et sikrere valg. Ville også valgt Mushkin PC8000 fremfor OCZ - og helt klart Vista 64 - særlig med tanke på at du har valgt 4gb ram Hmm, viste ikke at Foxconn sitt kort hadde hatt problemer. Skal skifte til mushkin. Angående Vista så blir det uaktuelt. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Da ville jeg heller valgt et P35 kort - siden du skal ha et Nvidia skjermkort - altså ingen planer om Crossfire, så har du null å tape på et bra P35 kort. Les den store X38 testen på tomshardware blant annet - X38A er ikke i klasse med de andre. Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Da ville jeg heller valgt et P35 kort - siden du skal ha et Nvidia skjermkort - altså ingen planer om Crossfire, så har du null å tape på et bra P35 kort. Les den store X38 testen på tomshardware blant annet - X38A er ikke i klasse med de andre. Er ikke X38 mer fremtidsrettet? Hva er forsjellen på X38 og P35? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) I grove trekk: X38 har støtte for ECC ram og 2x pcie 2.0 x16, mens P35 ikke støtter ECC ram og støtter maks 2x pcie 1.0 x16 hvor den ene porten går x4 modus - MEN - før du går bananas over pcie 1.0 vs 2.0 så la meg få si at de er krysskompatible - du kan ha ett pcie 1.0 kort i et 2.0 hovedkort og omvendt, dessuten er det ingen kort i dag som klarer å makse ut båndbredden til pcie 1.0 x16 - selv ikke 9800GX2. P35/x38 støtter de samme cpu´ene og P35 er modnere - de har vært med lenger, de aller fleste overklokkingsrekorder er satt med P35 kort. Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Hmm, nå begynte jeg å bli veldig usikker. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Om du ikke skal kjøre Crossfire er det ingen grunn til å gå for X38. X38 er på ingen måte mer framtidsrettet enn P35. Begge vil mer eller mindre bli erstattet av intel nehalem før året er omme. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvis du skal ha kort som er på lager hos Netshop, så kan du greie deg med et rimelig Gigabyte GA-P35-DS3, eller du kan går for Foxconn Mars. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Om du ikke skal kjøre Crossfire er det ingen grunn til å gå for X38. X38 er på ingen måte mer framtidsrettet enn P35. Begge vil mer eller mindre bli erstattet av intel nehalem før året er omme. Da går jeg for P35. Noen kort å anbefale? Vil egentlig denne strømforsyningen være nok til oppsettet? Tenker at jeg kansje kommer til å oppgradere skjermkortet, mer ram og sette inn et par harddisker til. En ting til jeg lurer på er om jeg har valgt 64 bit XP? Står nemlig ikke noen plass om det er 32 eller 64 bit. EDIT: Ser at PerUlv2 anbefalte kort. Skal se på dem . Endret 5. april 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Det er mange bra Intel P35 kort, men ikke så mange på lager hos Netshop nå Jeg fatter ikke hvorfor du ikke vil ha Vista 64 med en sånn maskin - den fungerer utmerket! Strømforsyningen du har valgt holder fint. Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Det er mange bra Intel P35 kort, men ikke så mange på lager hos Netshop nå Kan eventuelt også bestille fra en annen side hvis noen andre av komponentene mine er mye billigere der. Er dette hovedkortet noe bra? Kan man ha CF på den? Endret 5. april 2008 av KnewtFan Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Ja det er bra, men skal du bestille kort et annet sted så hadde jeg gått for Abit iP35 Pro. Og jeg maser stadig - hvorfor ikke Vista 64?? Er det 2x pcie x16 kan man kjøre crossfire på P35 -men det er ikke å anbefale Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 PSU-en er sikkert grei, Gigabyte har mange gode P35 kort bare å velge. De nyeste er E modellene. Ser nå at jeg skrev nesten akkurat det samme som PerUlv2 gjorde tidligere i forrige post... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 PSU-en er sikkert grei, Gigabyte har mange gode P35 kort bare å velge. De nyeste er E modellene. Ser nå at jeg skrev nesten akkurat det samme som PerUlv2 gjorde tidligere i forrige post... Bra noen er enig med meg også :!: Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Det er mange bra Intel P35 kort, men ikke så mange på lager hos Netshop nå Jeg fatter ikke hvorfor du ikke vil ha Vista 64 med en sånn maskin - den fungerer utmerket! Strømforsyningen du har valgt holder fint. Mente den andre jeg linket til som var på 600 Watt. Den jeg har valgt er en jeg vet er bra. Det jeg lurer på er om den andre vil holde til nytt skjermkort om 1,5 år, mer ram og 1-2 ekstra harddisker. Ja det er bra, men skal du bestille kort et annet sted så hadde jeg gått for Abit iP35 Pro. Og jeg maser stadig - hvorfor ikke Vista 64?? Er det 2x pcie x16 kan man kjøre crossfire på P35 -men det er ikke å anbefale Er Foxconn Mars veldig bra i forhold? Har enda ikke klokket noen PC, men blir vel å gjøre det med denne etter hvert når den ikke yter så veldig bra lenger. Grunnen til at jeg ikke har lyst til å ha Vista er at jeg ikke ser noen grunn til det utenom DX10, men det er ikke merkbare forsjeller fra DX9 på dagens spill. Liker heller ikke Vista noe særlig og har hørt at det er en god del problemer med Vista. Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Uff.. enda en "jeg har hørt"... no offense, men prøv Vista 64 sjøl før du tror noe - det er meget bra! De fleste som uttaler seg om Vista "har hørt", eller prøvde beta/tidlige piratverjsoner med fantasifulle cracks eller sitter med alt for svake/gammeldagse maskiner - da er Vista ræva, ellers har det faktisk blitt bra og er et must med 4gb+ med ram, Jeg ville valgt Abit iP35 Pro eller Gigabyte (E)P35-DQ6/DS4 før Mars - mye større brukerbase, lettere å få hjelp og i alle fall ikke dårligere. Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Uff.. enda en "jeg har hørt"... no offense, men prøv Vista 64 sjøl før du tror noe - det er meget bra! De fleste som uttaler seg om Vista "har hørt", eller prøvde beta/tidlige piratverjsoner med fantasifulle cracks eller sitter med alt for svake/gammeldagse maskiner - da er Vista ræva, ellers har det faktisk blitt bra og er et must med 4gb+ med ram, Jeg ville valgt Abit iP35 Pro eller Gigabyte (E)P35-DQ6/DS4 før Mars - mye større brukerbase, lettere å få hjelp og i alle fall ikke dårligere. Har prøvd Vista ja, har aldri hatt det på PC-en min, men de gangene jeg har prøvd det har det hatt en del problemer. Ser heller ingen grunn til å gå over til Vista, utenom DX10. Blir vel dette hovedkortet, men jeg lurer fortsatt på om denne strømforyningen vil holde til oppsettet når jeg skal oppgradere skjermkort om ca 1,5 - 2 år, sette inn mer ram og sette inn 1-2 ekstra harddisker? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Den strømforsyningen holder lenge, og hovedkortet er meget bra. Jeg må nevne at jeg var Vista hater #1 helt til jeg ga det en sjanse sist sommer, jeg kjører det på tre pc´er hjemme og har faktisk null og niks problemer, de siste (kopiering mellom disker/nettverk) ble borte med SP1 - jeg har tilogmed fjernet XP fra dualboot´en på gamerpc´en min. Det blir litt feil å være fremtidsrettet og kjøre XP Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå