kjelsnes Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Håper noen kan hjelpe meg, har en Acer Aspire T136 XP HomeEdiotion og PC-en finenr ikke CD-stasjonen. Hva skal jeg gjøre? Hjelp! Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Håper noen kan hjelpe meg, har en Acer Aspire T136 XP HomeEdiotion og PC-en finenr ikke CD-stasjonen. Hva skal jeg gjøre? Hjelp! Hvis du går inn på kontrollpanel, og går inn på enhetsbehandling, så finner du den der? Sjekk også på bios. Ellers kan du prøve å laste ned drivere. Det er ikke umulig at cd-rom'en eller hk er defekt heller. Lenke til kommentar
kjelsnes Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Jeg finner ingenting på kontrolpanel som heter "Enhetsbehandling", legger ved et bilde her av kontrollpanelet. Hva er bios? Har du noen linker til meg der jeg kan laste ned slike drivere? Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg finner ingenting på kontrolpanel som heter "Enhetsbehandling", legger ved et bilde her av kontrollpanelet.Hva er bios? Har du noen linker til meg der jeg kan laste ned slike drivere? Du må gå inn på kontrollpanel, system og så enhetsbehandling. Men jeg tror det beste for deg er å få hjelp av noen som kan litt mer om data. Du har sikkert noen i familien eller venner som kan det bedre? Lenke til kommentar
kjelsnes Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Er nok meg som har mest peiling i familien selv om jeg ikke har så mye peiling jeg heller. Men jeg finner den på enhetsinnstillinger, og det står følgenden på enhetstatus: "Windows kan ikke starte denne maskinvareenheten fordi konfigurasjonsinformasjonen (i registeret) er ufullstendig eller skadet. (Kode 19) Klikk Feilsøking for å starte feilsøking på denne enheten." Navnet er HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B, virker som jeg må instalere ny driver. Hvor finner jeg det? EDIT: HL-DT-ST DVDRRW GWA-4164B Endret 5. april 2008 av kjelsnes Lenke til kommentar
kjelsnes Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg lastet ned denne (http://drivers.softpedia.com/get/FIRMWARE/LG/LG-GWA-4164B-105.shtml), men når jeg skulle installere kom det opp: "Can not initialize: 2815!" Hva skal jeg gjøre da? Endret 5. april 2008 av kjelsnes Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Du kan først prøve å avinstallere driveren. Også søke etter ny maskinvare. Acer hadde dårlig med drivere Fulgte det ikke med en cd for drivere for maskinen din? Lenke til kommentar
kjelsnes Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Du kan først prøve å avinstallere driveren. Også søke etter ny maskinvare. Acer hadde dårlig med drivere Fulgte det ikke med en cd for drivere for maskinen din? Tror nesten ikke at det fulgte med CD med slikt nei, isåfall er nok den borte nå. Meldingen om "Can not initialize: 2815!" kommer fremdeles opp, og driveren er uinstallert. Det følger med 2 filer i denne driveren: W30F63NA.bin og Win oneshot.exe .bin-filen går på ingen måte ann å åpne. Når den skal åpne seg, åpner den seg i VLC mediaplayer. Det er Win onehot.exe jeg åpner. Lenke til kommentar
snillekim Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg tror det beste blir å kontakte acer support. Send en epost til de du. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå