Gå til innhold

Philips 42" med PC gjennom HDMI

Anbefalte innlegg

Edit: Var på Lefdal der jeg kjøpte TV'n, de sa at Philips i denne prisklassen er dårlig og at det er ingenting jeg kan gjøre med det untatt å skifte på innstillinger, det har jeg da gjort og jeg har ikke oppnådd det jeg ble fortalt at jeg kunne oppnå når jeg kjøpte TV'n. De ville heller ikke la meg bytte og få pengene tilbake eller bytte sånn at jeg kunne betale mer og få en bedre skjerm. Isteden sa de at jeg måtte kjøpe en ny skjerm som var bedre og dyrere. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Jeg er utrolig frustrert over at når jeg kjøpte den så sa jeg at jeg skulle bruke den som PC skjerm og de sa den ville funke veldig bra til dette, og nå når jeg prøver det og den ikke funker som jeg vil at den skal, så sier de at det er dårlig kvalitet og at jeg må kjøpe en dyrere en.

Hei, har akkurat satt sammen en ny PC som jeg er hittil veldig fornøyd med, den har HDMI utgang og det har TV'n også. Det funker å koble de sammen, men det ser helt forferdelig ut. Siden det er 42" burde den jo kjøre på 1920x1080 eller noe sånt i oppløsning, men det blir helt sykt lite på LCD'n. Det går ikke ann å lese skriften på noen av oppløsningene untatt 800x600. Og der får du rett og slett bare utrolig vondt i øynene av å se på. Det ser helt forferdelig ut. Det funker helt fint å se på film i alle oppløsningene og det ser greit ut, men alt annet går det ikke ann å lese. Enten så er det alt for lite, eller så gjør det alt for vondt å se på. Jeg bruker sånn zoom greie på TV kontrollen for å få den til å passe. Jeg zoomer da inn til "Widescreen", som det står. Er ikke helt sikker på modellnummeret til denne TV'n, det står ikke i bruksanvisningen. Men når jeg letet på philips.no og så på alle 42" skjermene dems var det bare 1 som hadde sånn hvit kant, så hvis den fortsatt er i produksjon så er det denne:

Edit: Jeg fant den riktige, er 100% sikker på at det er denne: http://www.p4c.philips.com/cgi-bin/dcbint/...ink_UserManuals

Philips widescreen flat-TV 42PFL3522D 42" LCD, integrert digital med Digital Crystal Clear

42PFL3522D/12

Edit igjen: Her er ganske mye informasjon om TV'n

http://www.p4c.philips.com/files/4/42pfl35..._12_pss_nor.pdf

Trenger hjelp til dette her, ble fortalt at dette var en skjerm som skulle fungere ypperlig til PC bruk når jeg kjøpte den, men dette var skuffende. Håper det er et problem med PC-en eller noe innstillinger som jeg kan skifte på.

Thanks in advance.

- Kapli

Endret av Kapli
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har kjøpt philips sin ultimate budsjettskjerm, altså så billig som du får noen 42". Philips har heller aldri vært noen høydare på pc-bruk.

For det første, du skal ikke kjøre 1920x1080, da tven din IKKE er en fullhd-skjerm.

Leser du litt i bruksanvisningen så står det et kapittel om pcbruk. Rett oppløsning er 1360x768, 1280x768 eller 1280x720.

Så prøver du følgende innstillinger i menyen (hentet fra bruksanvisningen, btw):

Når du kobler til en PC som støtter

oppløsninger på 480 eller 720 piksler, vil

elementet Innstillingsvalg være

tilgjengelig i menyen Opsjoner. Dermed

kan du velge mellom modiene PC og HD.

Prøv deg litt fram her. Om du ikke klarer å få til noe bra bilde, dra tilbake til lefdal med dette her fra forbrukerkjøpsloven:

§ 15. Tingens egenskaper

Tingen skal være i samsvar med de krav til art, mengde, kvalitet, andre egenskaper og innpakning som følger av avtalen.

Hvis det ikke følger noe annet av avtalen, skal tingen

a) passe for de formål som tilsvarende ting vanligvis brukes til

b) svare til det som forbrukeren har grunn til å forvente ved kjøp av en slik ting når det gjelder holdbarhet og andre egenskaper

c) passe for et bestemt formål som selgeren var eller måtte være kjent med da kjøpet ble inngått, hvis selgeren har akseptert dette formålet eller forbrukeren ellers har hatt rimelig grunn til å bygge på selgerens sakkunnskap og vurdering

Så at de nekter å bytte kan kanskje være et lovbrudd om du fikk feilinformasjon av selgeren før kjøp.

Lenke til kommentar

Takk for svaret, jeg har prøvd meg fram med 2 forskjellige PC-er, og jeg kan garantere deg at det ikke går an å få et ordentlig bilde på denne skjermen. Det står enten mellom å kjøre 1360x768 som det står i bruksanvisningen, og da stå rett forran skjermen fordi det går så vidt an å lese, selv om det er veldig uklart. Eller å kjøre 800x600 og få vondt i øynene. Uansett hva, så ser ikke jeg at dette er en skjerm som håndterer å kobles opp mot en PC i det hele tatt. Som er det helt motsatte av hva de på Lefdal sa når jeg kjøpte produktet. Som jeg sa, så kom jeg ingen vei med å snakke med de på Lefdal. De sa bare at jeg måtte kjøpe en ny skjerm som var bedre og dyrere, og at det var ingenting jeg kunne gjøre med den jeg allerede hadde kjøpt. Jeg har derfor sendt en mail til lefdal på nettsiden dems hvor jeg forlanger å enten få pengene tilbake eller at jeg betaler mellomlegg for å få en skjerm som faktisk fungerer som de sa. Jeg håper å få svar fra dem så fort som mulig og vil si ifra om noe endrer seg :)

- Kapli

Lenke til kommentar

Og du har FIKSET innstillingene på tven til "PC" og 1280x768 feks? Evt satt 1280x768/1280x720 ut fra pcen til tven?

Du gode krav ang å få bytte til bedre modell og betale mellomlegg, rett og slett fordi du ble informert om at den skulle være knall til pcbruk ved innkjøp.

Alternativt kan du jo ta med pcen din, og be de vise deg hvordan du får satt det opp bra via den tven de har utstillt :).

Lenke til kommentar

Det er ikke noe innstillinger på gjøre på skjermen, jeg kobler til med HDMI og det er rett å slett ingen ting i menyen eller andre steder. Har prøvd alle oppløsningene på PC-en når den er koblet til TV'n, ja. Ingen er lesbare / se-bare

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...