Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nutel konkurs - Sluttavregning


cantona87

Anbefalte innlegg

Det hele bjyndte med at jeg var så glup at jeg bestilte et Nutel mobil abb, det firmaet har som kjent gått konkurs.

 

En stund etter denne konkursen så fikk jeg et krav fra et advokatfirma som hadde tatt over boet på kr 447,50.

 

Synest det var veldig rart siden jeg har betalt alle regninger, i tillegg så betalte jeg inn et forskudd på 1000 kr for å få Nutel. Jeg hendvendte meg til dem og spurte hvor de hadde fått den summen fra? Fikk til svar at jeg ikke skulle bry meg mer om kravet.

 

Så nå i dag finner jeg et brev i postkassen med et krav på 236,57:

 

".. Ventelo Wholesale AS har i forbindelse med Nutel AS sin konkurs overtatt rettighetene til utestående kundefordringer fra Nutel AS sitt konkursbo.. "

 

Senere i brevet står det:

 

"..Har De innbetalt depositum/forskudd som ikke er fratrukket Deres fordring, vennligst oversend kopi av kvitteringen.."

 

Så det jeg egentlig lurer på da, er om det er jeg må bevise at jeg har betalt? Eller om det er de som må bevise at jeg ikke har betalt. Virker som de nesten "tipper" en sum jeg skylder dem, i og med at kravet først var på over 400 kr og nå er nede i nesten 200 kr.

 

Problemet er at dette forskuddet ble betalt på gamlemåten i banken, og at jeg ikke har peiling på hvor kvitteringen kan være hen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Problemet er at dette forskuddet ble betalt på gamlemåten i banken, og at jeg ikke har peiling på hvor kvitteringen kan være hen.

 

Gå til banken og snakk med en kundebehandler/bankfunksjonær. Ta å få funksjonæren til å slå opp på kontotransaksjonene dine, og finn frem til denne betalinga. Skriv ut detaljene, og få banken til å stemple og signere dokumentet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...