Gå til innhold

GTA IV to have 85 min install (Ps3)

Anbefalte innlegg

For min del har konsoll alltid vært et godt valg når jeg vil ha underholdning uten noen problemer. Om det skal bli slik at man må innstallere spillene for å spille dem, ja da forsvinner mye av hovedargumenteringen for konsoller.

Og hva er den?

Jo nettopp at du kan klaske spillet inn i maskinen og starte den opp. Den lengste "innstallasjons" tiden er på toppen 5 min og det innebærer at du plages med plasten som dekker coveret. Ellers skulle det være idiotsikkert, av med plast, åpne cover, ta ut spill, sett inn spill, slå på maskinen. Enklere kunne det ikke gjøres. Nå må man kanskje snart blande inn innstaller spill til et allerede "oppdater spill". Fint at man kan oppdatere spillet, men jeg finner det faktisk mange ganger slik at jeg napper ut nettverkskabelen til X360en min før jeg setter inn et nytt spill, av den enkle grunn at jeg vil spille med en gang, ikke se på en grå bakgrun som forteller meg at spillet var ikke helt ferdig før det gikk ut i butikken.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Om man sitter på vorspiel med damer og man skal spille Buzz/Singstar osv, og man bruker en halvtime på installasjon så orker ikke de å vente. Av erfaring vet jeg at hvis ting tar for lang tid så blir det noe annet.

Da er det bare å drikke videre og snakke til det er klart. Men uansett, singstar og buzz er ikke et så stort spill at det må installeres, det kan veldig greit streames fra BR-disken. Så tviler sterkt på at man trenger å installere noe som helst. Tror det har blitt en myte siden DMC4 at alle PS3-spill krever en 30+ minutters install.

Trist men tydeligvis sant. (myten)

La oss håpe at den trenden får en brå slutt, og at installasjon blir valgfritt for å minske lastetider.

Lenke til kommentar
La oss håpe at den trenden får en brå slutt, og at installasjon blir valgfritt for å minske lastetider.

Sånn raskt spørsmål..

Så du vil heller ha lange load-tider ingame enn å minske/fjerne dem ved en eventuell install?

Lenke til kommentar
Innstallering? Må man installere spillet hver gang man stapper i plata, eller er det bare en gang for alle?

Dette er vel ganske selvforklarende? I alle fall, en gang for alle.

Nei, jeg synes ikke det var noen selvfølgelighet. Etter all denne griningen om hvor lang tid installeringen tar regnet jeg nesten med man måtte gjøre det hver gang. Er vel null problem å vente en time på installering første gang man stapper plata i, så lenge det faktisk fører til raskere loadetider osv.

Lenke til kommentar
Innstallering? Må man installere spillet hver gang man stapper i plata, eller er det bare en gang for alle?

Dette er vel ganske selvforklarende? I alle fall, en gang for alle.

Nei, jeg synes ikke det var noen selvfølgelighet. Etter all denne griningen om hvor lang tid installeringen tar regnet jeg nesten med man måtte gjøre det hver gang. Er vel null problem å vente en time på installering første gang man stapper plata i, så lenge det faktisk fører til raskere loadetider osv.

Jepp, der er vi enige. Mye syting.

Lenke til kommentar
Det står på baksiden av GTAIV coveret til ps3 at spillet krever 3 mb HDD plass.

De 3mb er sikkert bare savefilen.

De tallene som står der ville eg ikkje tatt for ein katt. Husker godt gran turismo prolouge. Det sto 1MB eller noe rundt det tallet og etterpå ser eg at det har slukt hele 6GB på disken.

Endret av mafiaman
Lenke til kommentar
Det her med at denne installasjonen er for å korte ned lastetider er bare pisspreik!

Isåfall burde det ikke være vanskelig å la brukere få valget når de starter spillet om de ønsker å installere. Nei, denne installasjonen er påkrevd, altså enten gjør du det eller så sitter du å ser på coveret.

Litt offtopic,

PS3 eiere skryter av 50GB BR plater og ler av 360 spillere som må bytte plate etter 10 timers spilling, men ser ikke noe problem i en 5Gb & 20 min installasjon for å i hele tatt få lov til å spille?

Veit hva jeg ville valgt av de 2 problemstillingene

Utrolig, helt utrolig til syting. Hva får deg til å tro at installasjon IKKE fører til kortere lastetider? All logikk viser jo til akkurat dette. Hva i all verden er så galt med å vente på en installasjon på 30 minutter første gang man setter i spillet hvis akkurat dette fører til NULL lastetider i selve spillet og at det også går smoothere?

Lenke til kommentar

Gjør ingenting om en må instalere vel?

Tenk på det som: Du har den heiteste dama i verden, bedre med foreplay enn å hoppe rett i det? Mens det instalerer kan du skjekke kart, hoppe i senga elns

Endret av Coraxx
Lenke til kommentar
Er det noen som vet hvor mye sony betalte Rockstar for å få den konvertet til PS3?

Hva i all verden mener du? Konvertert hva da? :hmm:

Hvis du mener selve GTA IV så er det ingen utenforstående som vet

hva Sony eller Microsoft har betalt for å "få" spillet til sin konsoll,

om noen av dem har betalt noe som helst. Take Two er nok glad nok

for å få gi ut spillet til begge konsoller, og maksimere profitten.

Det eneste som er kjent er at MS har betalt $50 mil for to stk.

"episodic content" pakker, men ingenting er kjent rundt hva disse

pakkene vil koste, eller hva de inneholder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...