_KroSjefen_ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) ein artig artikkel om forskjellane mellom x360 og ps3 utgava av GTA IV.. KILDE We spoke to Kevin Thist, Creative Director from Rockstar for GTA IV. He said the 85 minute installation procedure was “meant thematically to get the player into character,” adding, “You start the game with nothing… you’re an immigrant to Liberty City being snuck into the country with the understanding that you’ll work off your debt. We realize it sucks, but hey… crossing the Atlantic in a shipping container would suck in real life too and we’re striving to bring next-gen realism to next-gen gaming. We didn’t want to pull any of that ‘go make a sandwich’ crap that Capcom did with Devil May Cry 4 either, so you have to periodically push buttons to proceed through the installation process; such as pressing X to step on a rat carrying the plague. If you don’t sit there and press the button within 3 seconds, the installation process starts over again.” Endret 5. april 2008 av _KroSjefen_ Lenke til kommentar
Haansi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Er dette en spøk? --- Sarcastic Gamer jaa... Endret 5. april 2008 av Haansi Lenke til kommentar
Candey Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Selvfølgelig er dette en spøk. "We didn’t want to pull any of that ‘go make a sandwich’ crap that Capcom did with Devil May Cry 4 either, so you have to periodically push buttons to proceed through the installation process; such as pressing X to step on a rat carrying the plague. If you don’t sit there and press the button within 3 seconds, the installation process starts over again.”" Lenke til kommentar
tidus2k4 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tipper rockstar helst ville brukt hdd for å få ned loadetider på begge konsollene om de kunne.. men det er jo et firma som driti på draget og laget en versjon uten hdd, så det blir vel ikke valgfri installasjon på ps3 utgaven engang. Lenke til kommentar
_norse_ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Tipper rockstar helst ville brukt hdd for å få ned loadetider på begge konsollene om de kunne.. men det er jo et firma som driti på draget og laget en versjon uten hdd, så det blir vel ikke valgfri installasjon på ps3 utgaven engang. Spiller det noen rolle hvis det fungerer bra uten installasjon? Det beste spillet på PS3 (Uncharted) krever ikke innstallasjon, men DMC4 og Lost Planet krever det. Lenke til kommentar
kilik Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvorfor er folk så opptatt av installasjonstider egentlig? Et spill kan ha 4 timers installasjonstid for min del hvis det fører til at spillet kjører bedre. Man trenger ikke sitte foran skjermen og vente på at installasjonen skal bli ferdig. Loading inne i spillet derimot... Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvorfor er folk så opptatt av installasjonstider egentlig? Et spill kan ha 4 timers installasjonstid for min del hvis det fører til at spillet kjører bedre. Man trenger ikke sitte foran skjermen og vente på at installasjonen skal bli ferdig. Loading inne i spillet derimot... Fordi hvis jeg vil spille spill hvor jeg trenger å installere, så holder jeg meg til PC. På en konsoll skal man bare dytte inn CD/DVD/kartridge/Blu-ray også kan man spille, personlig så synes jeg denne trenden er veldig negativ. Lenke til kommentar
Bebeluv Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Viss det er valgfritt så klager ikke jeg. Lenke til kommentar
Tharos. Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Ang. innlasting så spørs det litt på belønningen av å gjøre det for meg. Om spillet blir uten loading i det hele tatt, laster jeg gjerne inn i en time også. R6: Vegas 2 er kroneksempelet på idiotisk innlasting: 2,5 GB skal inn, så følger en loadingskjerm på over ett halvt minutt. Schtopiiid! Endret 5. april 2008 av Tharos. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvorfor er folk så opptatt av installasjonstider egentlig? Et spill kan ha 4 timers installasjonstid for min del hvis det fører til at spillet kjører bedre. Man trenger ikke sitte foran skjermen og vente på at installasjonen skal bli ferdig. Loading inne i spillet derimot... Fordi, case scenario Skal ha vorschpiel. Gjengen kjøper med Quiz-TV, Singstar, eller Guitar Hero i anledningen. Vi kommer hjem, jekker første øl, og klasker platen i PS3. Først 15 minutter med innstall, så download update, download failed, retry, osv.... Skal love deg at etter 30 minutters venting, så er folk klar for noe annet. Da er det bedre å kjøpe Scene-it. Klase platen i spilleren, og etter 3 minutter er vi i gang. Så kan sikkert noen komme med argumentet, "ja men, det er ikke installasjon av Guitar Hero, eller Singstar". Og da er mitt argument. Flott. Så håper jeg ikke andre spill behøver det heller, eller i alle fall gir oss valget om å spille direkte fra plate, uten installasjon. Og vi har heller ingen garranti for at Quiz-tv, Guitar Hero IV eller annet vorschpielknask kommer uten installasjon i framtiden. For det viser seg jo nå at installasjon blir mere og mere vanlig. Ingen av de første PS3 spillene mine krevde installasjon. Nå siste tiden har vi hørt mere og mere om titler som har det, og kommende titler som vil kreve det. Lenke til kommentar
Belzebob Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Ja, for dette skjer jo ofte på denne måten. Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Hvorfor er folk så opptatt av installasjonstider egentlig? Et spill kan ha 4 timers installasjonstid for min del hvis det fører til at spillet kjører bedre. Man trenger ikke sitte foran skjermen og vente på at installasjonen skal bli ferdig. Loading inne i spillet derimot... Fordi, case scenario Skal ha vorschpiel. Gjengen kjøper med Quiz-TV, Singstar, eller Guitar Hero i anledningen. Vi kommer hjem, jekker første øl, og klasker platen i PS3. Først 15 minutter med innstall, så download update, download failed, retry, osv.... Skal love deg at etter 30 minutters venting, så er folk klar for noe annet. Da er det bedre å kjøpe Scene-it. Klase platen i spilleren, og etter 3 minutter er vi i gang. Så kan sikkert noen komme med argumentet, "ja men, det er ikke installasjon av Guitar Hero, eller Singstar". Og da er mitt argument. Flott. Så håper jeg ikke andre spill behøver det heller, eller i alle fall gir oss valget om å spille direkte fra plate, uten installasjon. Og vi har heller ingen garranti for at Quiz-tv, Guitar Hero IV eller annet vorschpielknask kommer uten installasjon i framtiden. For det viser seg jo nå at installasjon blir mere og mere vanlig. Ingen av de første PS3 spillene mine krevde installasjon. Nå siste tiden har vi hørt mere og mere om titler som har det, og kommende titler som vil kreve det. Helt enig med deg! Når jeg kjøpte meg Gran Turismo 5 Prologue hadde jeg 2 timer til overs før dama kom hjem fra jobb og vi skulle lage middag sammen. Disse to timene skulle jeg spille på, tenkte jeg. Det det endte opp med var at jeg satt i halvannen time og installerte spillet på maskinen. Når det endelig var ferdig så var min tid nesten brukt opp. Dette minner meg mer om PC-tiden enn om "next gen". På Everybodys Golf må man også laste inn, og det tar tid. Heldigvis er det ikke slik på 360. Skulle gjerne sett at de kutter ut dette på PS3, eller eventuelt lar deg gjøre dette etterpå uten at du mister noen funksjoner ved å la være. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er forskjell på et så digert spill som GTA4 og partyspill vet du. Jeg synes installasjon er fint om det gjør loading tidene mindre. Hva folk ska whine om nå til dags... Lenke til kommentar
Spillarkivet Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er forskjell på et så digert spill som GTA4 og partyspill vet du. Jeg synes installasjon er fint om det gjør loading tidene mindre. Hva folk ska whine om nå til dags... Om man sitter på vorspiel med damer og man skal spille Buzz/Singstar osv, og man bruker en halvtime på installasjon så orker ikke de å vente. Av erfaring vet jeg at hvis ting tar for lang tid så blir det noe annet. Lenke til kommentar
BåGan Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Om man sitter på vorspiel med damer og man skal spille Buzz/Singstar osv, og man bruker en halvtime på installasjon så orker ikke de å vente. Av erfaring vet jeg at hvis ting tar for lang tid så blir det noe annet. Da er det bare å drikke videre og snakke til det er klart. Men uansett, singstar og buzz er ikke et så stort spill at det må installeres, det kan veldig greit streames fra BR-disken. Så tviler sterkt på at man trenger å installere noe som helst. Tror det har blitt en myte siden DMC4 at alle PS3-spill krever en 30+ minutters install. Trist men tydeligvis sant. (myten) Endret 6. april 2008 av BåGan Lenke til kommentar
Dragoncrest Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Viss det er valgfritt så klager ikke jeg. Helt enig, hvis de tilbyr valgfri installasjon så er det bare positivt. Men den trenden med at spill må installeres på PS3 er derimot ikke positivt. Lenke til kommentar
Jakoozie Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 (endret) Hvis loading og kanskje til og med frameraten (?) kan bli bedre ved installasjon, så har jeg ingenting mot det. Men det beste er jo selvsagt minimalt med loadetider og stødig framerate uten installasjon. Endret 6. april 2008 av Jakoozie Lenke til kommentar
Nordmoen Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Det er forskjell på et så digert spill som GTA4 og partyspill vet du. Jeg synes installasjon er fint om det gjør loading tidene mindre. Hva folk ska whine om nå til dags... Om man sitter på vorspiel med damer og man skal spille Buzz/Singstar osv, og man bruker en halvtime på installasjon så orker ikke de å vente. Av erfaring vet jeg at hvis ting tar for lang tid så blir det noe annet. Nevn et partyspill på Ps3 som bruker 10+ minutter på instalering? Det er som en nevnte over her, bare fordi DMC 4 og det golf spillet har lang installering så har plutselig alle ps3 spill det. Lenke til kommentar
Vale Tudo Skrevet 6. april 2008 Del Skrevet 6. april 2008 Tipper rockstar helst ville brukt hdd for å få ned loadetider på begge konsollene om de kunne.. men det er jo et firma som driti på draget og laget en versjon uten hdd, så det blir vel ikke valgfri installasjon på ps3 utgaven engang. Enig i at MS skulle ha valgt HDD som standard på 360, men når noen utviklere blir nødt til å bruke 4-6Gb & 15-20 min installasjons tid på å få spill til å fungere på PS3 er jeg ikke helt sikker på at det bare er MS som har driti på draget med sin hardware. Det her med at denne installasjonen er for å korte ned lastetider er bare pisspreik! Isåfall burde det ikke være vanskelig å la brukere få valget når de starter spillet om de ønsker å installere. Nei, denne installasjonen er påkrevd, altså enten gjør du det eller så sitter du å ser på coveret. Litt offtopic, PS3 eiere skryter av 50GB BR plater og ler av 360 spillere som må bytte plate etter 10 timers spilling, men ser ikke noe problem i en 5Gb & 20 min installasjon for å i hele tatt få lov til å spille? Veit hva jeg ville valgt av de 2 problemstillingene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå