Klistha Skrevet 28. februar 2003 Del Skrevet 28. februar 2003 Hva skal jeg gjøre??????? Jeg kjøpte meg et Gainward TI4200 GF4 128mb x8 (Golden Sample), puttet det inn i pc'en og håpet at nå skulle alle "trege" spill gå så det suste. Men den gang ei, jeg fikk mere problemer en jeg noen gang har hatt (mitt gamle kort var et Matrox Millenium Dual Head 450), nå ville ikke engang Max Payne og Hitman 2 virke, enda mindre Battlefield 1942 (som heller ikke startet med Matrox kortet), det eneste som skjedde var at spillene startet og jeg fikk såvidt begynt å spille, da maskinen bare restartet "bootet" av seg selv. Men jeg visste råd, jeg dro tilbake til butikken og forlangte et kort som "virket" og endte opp med et ASUS V9280S TI4200 GF4 x8. Da ASUS kortet var ferdig installert kjørte jeg i gang med "Rally Sport Challenge" (hadde guttungen på besøk), men tror du ikke maskina hoppet ut av spillet og tilbake til desktop (ingen reboot) etter ca 30 sek kjøring, prøvde også "Morrowind" med samme resultat! Så her sitter jeg å "griner", skjønner ingenting lenger (ikke det at jeg skjønte så mye før heller)! JEG TRENGER HJELP Har forresten Win XP Home, operativsystem. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hadde noe lignede problem jeg og men da var det rammen som var klikk og jeg måtte skru ned fra 266 fsb til 260! lite sannsynlig at det er det som er feil hos deg. Kanskje du har for gammelt hovedkort.. prøv å oppgrader biosen. Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Prøvd å reinstallere DirectX? Hadde prøvd det hvis jeg var det, DX kan forårsake mye rart.. Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Vil ikke råde deg til å oppdatere bios riktig ennå. I allefall ikke før alle andre muligheter er prøvd. Derimot stemmer jeg i at du kan installere Direct X 9.1 (evt på nytt om du allerede har det). Om du ikke har det, så fins det på www.microsoft.com/downloads Prøv å oppdatere Skjermkort driverne. Det er sikkert ganske gamle drivere som følger med i pakken. Prøv å last ned noen nyere Detonator drivere. F.eks fra www.guru3d.com Jeg bruker fortsatt Detonator 30.00 driverne. De funker foreløpig best for meg på mitt Gainward GF4 ti4600. Noen programmer forårsaker at du blir tvunget ut i windows for å svare på pop-up spørsmål. Dette kan krashe enkelte spill osv. F.eks Windows Messenger "popper" opp og spør deg om du har lyst til å installere en nyere versjon. Samme opplegget med MCAffee online anti-virus. Om du ønsker å fjerne Windows Messenger, trykk på Start knappen, Run...(eller Kjør... på den norske versjonen). Lim inn dette: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%infmsmsgs.inf,BLC.Remove Trykk enter og du får spm om du ønsker å fjerne Windows Messenger. Andre programmer som kjører i bakgrunnen av Windows kan forårsake problemer. Om du for eksempel har winamp, antivirus, skjerm konfigurerings programmer, e-post, osv osv, så prøv å stenge ned flest mulig av disse slik at du frigjør mer prosessor kraft. Håper noe av dette hjelper. Hvis ikke så bare spør om mer. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 ripstaaaad! kan du hjelpe meg også? jeg har ikke testet bf 1.3 enda eller road to rome siden pcen restarter seg straks den er ferdig å loade ett brett. wc3 klikker også etter rundt et minutts spilling. har 1,2 ghz amd, viakt7a, 256mb sdram og geforce2pro med 41.09 detonator og via hyperion drivere. jeg er polla i tna forresten . cs virker helt fint, ikke noe gæli der. Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hvilket OS kjører du? Har du forsøkt med tidligere detonators? 2x eller 4x agp i bios? Evt andre bios instillinger (overklokka osv). Om du har overklokka skjermkortet så kan det jo virke som om det er det som streiker (i WC3 iaf). Jeg er ikke så inne på overklokking og sånt (gjør det ikke selv), så jeg vet ikke hvilke symptomer overklokking fører med seg. Jeg hadde også litt trøbbel med å få Battlefield til å kjøre under windows xp sp1. Husker ikke nøyaktig hvilket program som forårsaket dette, men jeg fjerna prosesser (utenom de nødvendige for å holde systemet i gang), til det funka. Jeg har også minimalt med dilldall programmer aktive i windows. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hvilket OS kjører du? Har du forsøkt med tidligere detonators? 2x eller 4x agp i bios? Evt andre bios instillinger (overklokka osv). Om du har overklokka skjermkortet så kan det jo virke som om det er det som streiker (i WC3 iaf). Jeg er ikke så inne på overklokking og sånt (gjør det ikke selv), så jeg vet ikke hvilke symptomer overklokking fører med seg. Jeg hadde også litt trøbbel med å få Battlefield til å kjøre under windows xp sp1. Husker ikke nøyaktig hvilket program som forårsaket dette, men jeg fjerna prosesser (utenom de nødvendige for å holde systemet i gang), til det funka. Jeg har også minimalt med dilldall programmer aktive i windows. win xp professional, 4x agp, eneste som er klokket er skjermkort (stabilt!), wc3 og bf1942 virket før, eneste jeg har gjort er å formatere noen ganger, samme drivere... tror ikke det er noe dilldall prog i bakgrunnen, men jeg sjekker ut det. Lenke til kommentar
Ripsta Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hvis skjermkortet holder ut i 3dmark testene så er nok det stabilt. Håper du har installert Service Pack 1 til Win XP, og at du har oppdatert Direct X til versjon 9.1. I grunn skulle egentlig ikke disse oppgraderingene ha noe å si på de problemene du har. Warcraft 3 har kjørt fjellstøtt for meg hele tiden, ikke et eneste krash på xxx antall timer (Kjører 1.05 patch nå). Et tips kan jo være å teste 1.3 patchen til Battlefield. Zonealarm gav meg noen merkelige problemer med Battlefield. Jeg fjerna programmet helt og da funka det helt fint. Men jeg tror det var relatert kun til internett spilling. Zonealarm blokka antageligvis noe trafikk, men jeg klarte aldri å finne ut helt hva. BTW, har du prøvd å klokke ned skjermkortet, bare for å teste? En annen ting; har du satt for mye i refresh rate på skjermen din? Om du f.eks kjører høy oppløsning med for høy refresh rate, så kan det hende skjermen din ikke tåler det. (Går ut i fra at du kjører med windows xp refresh rate fix, siden du spiller CS - selv om dette problemet visstnok skal være fikset i SP1)?! Lenke til kommentar
detvarvondtdet Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hva skal jeg gjøre??????? Jeg kjøpte meg et Gainward TI4200 GF4 128mb x8 (Golden Sample), puttet det inn i pc'en og håpet at nå skulle alle "trege" spill gå så det suste. Men den gang ei, jeg fikk mere problemer en jeg noen gang har hatt (mitt gamle kort var et Matrox Millenium Dual Head 450), nå ville ikke engang Max Payne og Hitman 2 virke, enda mindre Battlefield 1942 (som heller ikke startet med Matrox kortet), det eneste som skjedde var at spillene startet og jeg fikk såvidt begynt å spille, da maskinen bare restartet "bootet" av seg selv. Men jeg visste råd, jeg dro tilbake til butikken og forlangte et kort som "virket" og endte opp med et ASUS V9280S TI4200 GF4 x8. Da ASUS kortet var ferdig installert kjørte jeg i gang med "Rally Sport Challenge" (hadde guttungen på besøk), men tror du ikke maskina hoppet ut av spillet og tilbake til desktop (ingen reboot) etter ca 30 sek kjøring, prøvde også "Morrowind" med samme resultat! Så her sitter jeg å "griner", skjønner ingenting lenger (ikke det at jeg skjønte så mye før heller)! JEG TRENGER HJELP Har forresten Win XP Home, operativsystem. -Battlefield trenger ihvertfall patching for å virke tilfredstillende. Når det gjelder "jump to deskop" problemet skal patch 1.3 til bf-1942 fikse dette.Husk også å oppdatere driverne til skjermkortet ditt (selvom det er nytt kort er det ikke bestandig nye drivere) edit: angående bf-1942. http://www.acm.org/pubs/tog/editors/erich/...2/faq.html#j102 veldig grei å ha tilgang til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå