FI_asko Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Jeg bor i et kollektiv, hvor routeren befinner seg på loftet til huseieren i nabohuset. jeg har derfor ikke tilgang til den. Jeg har nå kjøpt meg en Belkin wireless G Router som jeg tenkte å benytte på rommet mitt. Jeg prøver nå å kjøre installeringen av denne, men på step to får jeg beskjed om at det er oppdaget at jeg har en internett tilkobling som krever navn og passord. Må jeg virkelig ha dette? Jeg tenkte bare å putte den i veggen. det går ikke an å hoppe over step 2. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hvis jeg har forstått deg riktig har du kablet nettverk fra huseiers router til rommet ditt. Kjenner ikke til routeren din ,men jeg ville ha prøvd dette : 1. Ikke bruk CD-en som følgte med Belkin routeren. Logg deg istedet direkte inn på routeren via web leseren din. Se i manualen hvilken IP adresse/brukernavn,passord routeren din har. 2. "disable" DHCP 3. Putt nettverkskabelen fra veggkontakten i en av LAN portene på routeren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå