Gå til innhold

CPU Varm under spilling [LØST]

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anta at kjøleren sitter dårlig. Dårlig kontakt blir mer avgjørende ved høye temperaturer.

Hadde jeg vært deg ville jeg tatt av kjøler, renset kjøler og cpu med kondensfjerner, og påført et nytt lag med termisk pasta og montert kjøler igjen.

http://histla.web.id/prime95-v256.html

Her ligger Prime95. Det stresser cpu veldig mye, og sjekker i tillegg stabilitet, som Perulv2 sier.

Endret av tore_v1
Lenke til kommentar
Da vil jeg nok gjøre som jeg sa. Det tyder veldig klart på at det er dårlig kontakt mellom cpu og kjøler.

At temp'en ble minusgrader betyr nok bare at temperaturen bikket over en grense.

Tok på ny kjølepasta og Festet kjøleren på nytt for 30 Min siden.. Noe galt med kjøler kanskje?

Lenke til kommentar

Som tore_v1 sier skyldes nok dette dårlig kontakt mellom cpu og kjøler, regner med du har org. Intelkjøler? Denne kan være litt vanskelig å ha med og gjøre - man må passe på at alle 4 fester er vridd til riktig og at de klikker skikkelig på plass, har sett problemer med montering av denne utallige ganger.

Lenke til kommentar

Pass på at bena er låst - at den svarte "låsetaggen" inne i bena er oppe, så låser du de med å vri de MOT pila (eller var det med... har ingen org. kjøler i nærheten..), vris de med pila låses de opp.

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Ok.. Skal prøve det nå...

SOm jeg editerte over ble jeg litt usikker på retningen - men cluet er at de låses med et klikk når du presser ned, husk å ikke press ned to på samme side først - ta neste på tvers over/i kryss.

Festet kjøleren en gang til.. Skjedde ingenting med temperaturen :(

Lenke til kommentar
Ok.. Skal prøve det nå...

SOm jeg editerte over ble jeg litt usikker på retningen - men cluet er at de låses med et klikk når du presser ned, husk å ikke press ned to på samme side først - ta neste på tvers over/i kryss.

Festet kjøleren en gang til.. Skjedde ingenting med temperaturen :(

Da er det nok et eller annet galt med festeanordningen til kjøleren, prøv å få tak i en annen (har ca 50 org Intelkjølere liggende, men det hjelper vel deg lite...;-) )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...