MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) I Windows er Temeperaturen på CPU 38 C.. Men under spilling er den oppimot 65 C. Har Intel Core 2 Duo E6850 Ikke overklokket.. Standard kjøler Endret 5. april 2008 av MartinMyhre Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) tørket støv fra kjøleribbene og vifta? Samt har du en vifte i chassie som sirkulerer frisk luft inn i PCen? Endret 5. april 2008 av Fritz0r Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Har en vifte som blåser inn og en ut.. Skal tørke støv nå.. tørket støv fra kjøleribbene og vifta? Samt har du en vifte i chassie som sirkulerer frisk luft inn i PCen? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det var høyt, særlig med tanke på at de fleste spill ikke stresser cpu mye (Crysis inkludert) - last ned Prime95 v25.6 og kjør den på Small FFT - da vil du se den virkelige makstempen på cpu etter noen minutter. Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg vil anta at kjøleren sitter dårlig. Dårlig kontakt blir mer avgjørende ved høye temperaturer. Hadde jeg vært deg ville jeg tatt av kjøler, renset kjøler og cpu med kondensfjerner, og påført et nytt lag med termisk pasta og montert kjøler igjen. http://histla.web.id/prime95-v256.html Her ligger Prime95. Det stresser cpu veldig mye, og sjekker i tillegg stabilitet, som Perulv2 sier. Endret 5. april 2008 av tore_v1 Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Med Prime95 må du huske å velge "advanced" og krysse av "round off checking" etter du har startet testen, ellers vil ikke Prime95 vise feil (annet enn fullstendige krasj da) Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Kjørte Prime 95 og etter 25 sek skrudde PCen seg av.. CPU Temp ble plutselig minusgrader.. Rart Lenke til kommentar
tore_v1 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Da vil jeg nok gjøre som jeg sa. Det tyder veldig klart på at det er dårlig kontakt mellom cpu og kjøler. At temp'en ble minusgrader betyr nok bare at temperaturen bikket over en grense. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Da vil jeg nok gjøre som jeg sa. Det tyder veldig klart på at det er dårlig kontakt mellom cpu og kjøler. At temp'en ble minusgrader betyr nok bare at temperaturen bikket over en grense. Tok på ny kjølepasta og Festet kjøleren på nytt for 30 Min siden.. Noe galt med kjøler kanskje? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Som tore_v1 sier skyldes nok dette dårlig kontakt mellom cpu og kjøler, regner med du har org. Intelkjøler? Denne kan være litt vanskelig å ha med og gjøre - man må passe på at alle 4 fester er vridd til riktig og at de klikker skikkelig på plass, har sett problemer med montering av denne utallige ganger. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Finnes det ikke en Guide et sted på hvordan man monterer denne riktig? Har ikke Papirene som fulgte med lenger.. Endret 5. april 2008 av MartinMyhre Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Pass på at bena er låst - at den svarte "låsetaggen" inne i bena er oppe, så låser du de med å vri de MOT pila (eller var det med... har ingen org. kjøler i nærheten..), vris de med pila låses de opp. Endret 5. april 2008 av PerUlv2 Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Ok.. Skal prøve det nå... Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ok.. Skal prøve det nå... SOm jeg editerte over ble jeg litt usikker på retningen - men cluet er at de låses med et klikk når du presser ned, husk å ikke press ned to på samme side først - ta neste på tvers over/i kryss. Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Ok.. Skal prøve det nå... SOm jeg editerte over ble jeg litt usikker på retningen - men cluet er at de låses med et klikk når du presser ned, husk å ikke press ned to på samme side først - ta neste på tvers over/i kryss. Festet kjøleren en gang til.. Skjedde ingenting med temperaturen Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Ok.. Skal prøve det nå... SOm jeg editerte over ble jeg litt usikker på retningen - men cluet er at de låses med et klikk når du presser ned, husk å ikke press ned to på samme side først - ta neste på tvers over/i kryss. Festet kjøleren en gang til.. Skjedde ingenting med temperaturen Da er det nok et eller annet galt med festeanordningen til kjøleren, prøv å få tak i en annen (har ca 50 org Intelkjølere liggende, men det hjelper vel deg lite...;-) ) Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Nei.. Gjør vel ikke det.. Har dere noen anbefalinger av kjølere? Rundt 200 Kr Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Dette er en grei kjøler til den prisen: https://prisguiden.no/product.php?productId=80467 Lenke til kommentar
MartinMyhre Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Mulig å overklokke noe med den kjøleren? Lenke til kommentar
PerUlv2 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 En del vil nok gå greit, men ikke veldig mye - da må nok tyngre skyts til ;-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå