toazty Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 jeg har aldri klokka en pc før, er vel mye å tenke på, men begynte sånnn forsiktig med å laste ned asus AI suite, klokka prosessoren til 325 x 8 , 2,6ghz går ganske bra, ingen problemer, jeg satt på 3dmarks06 for å testen den litt : cpu temp : 58 grader system : 41 grader idle : cpu : 51 grader system : 41 grader fikk 9984p noe som er 20% forbedring fra orginal kjøler og uten klokking jeg lurer egentlig på om det er lurt å klokke den noe mer, tåler den mer,? noen erfaringer? ( er vel ikke så lurt å klokke sier folk , men ville egentlig bare prøve ) hardware : asus p5b dlx cpu e6400 2,1ghz, zalman 9500 kjøler corsair 2gb 800mhz 8800GT 1gb WD 7200rpm 250gb så del erfaringer med meg, og tips meg om geniale programmer enn kan klokke med som kanskje er bedre enn den asus sin... Lenke til kommentar
Refi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 jeg har aldri klokka en pc før, er vel mye å tenke på, men begynte sånnn forsiktig med å laste ned asus AI suite, klokka prosessoren til 325 x 8 , 2,6ghz går ganske bra, ingen problemer, jeg satt på 3dmarks06 for å testen den litt : cpu temp : 58 grader system : 41 grader idle : cpu : 51 grader system : 41 grader fikk 9984p noe som er 20% forbedring fra orginal kjøler og uten klokking jeg lurer egentlig på om det er lurt å klokke den noe mer, tåler den mer,? noen erfaringer? ( er vel ikke så lurt å klokke sier folk , men ville egentlig bare prøve ) hardware : asus p5b dlx cpu e6400 2,1ghz, zalman 9500 kjøler corsair 2gb 800mhz 8800GT 1gb WD 7200rpm 250gb så del erfaringer med meg, og tips meg om geniale programmer enn kan klokke med som kanskje er bedre enn den asus sin... Når du Overclocker så må du passe på tempen hele tiden. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 hva sees på som grei temp da? Lenke til kommentar
Refi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 hva sees på som grei temp da? Det kommer jo ann på fra hovedkort til hovedkort og hvordan cpu du har,men jeg ville prøvd å ikke kommet så særlig mye mer enn 60 grader fordi, hvis den er 60 grader på idle så kan du jo tenke på hvor mye den kommer på load. Men kjøling har jo selfølgelig noe å si med kabinettet også da. Men prøv å ikke få den over 60 grader. Lenke til kommentar
toazty Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 liten forkjell på idle og load, regner med at 3dmarks drar cpuen fult ut, så den kommer ikke over 60 grader der... jeg ar et rævva kabinett, Rebel kabinett, men jeg får vel kanskje holde meg til å klokke den til 2,7 ghz , Zalman skal ha mye skryt for deres 9500 kjøler, overraskende bra, Lenke til kommentar
Refi Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 liten forkjell på idle og load, regner med at 3dmarks drar cpuen fult ut, så den kommer ikke over 60 grader der... jeg ar et rævva kabinett, Rebel kabinett, men jeg får vel kanskje holde meg til å klokke den til 2,7 ghz , Zalman skal ha mye skryt for deres 9500 kjøler, overraskende bra, Det ser ut som du har klokka den gangske bra, siden du har kommet over 300mhz uten å brenne opp cpuen Bra! men pass på tempen bare hvis du skal klokke veldig mye mer, det går sikert fint Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå