loyd-roger Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Hei Har akkurat bygd en ny pc og har kommet frem til det punktet der jeg skal installere OS. Er det mest hensiktsmessig å kjøpe Vista eller bare laste det ned? Kan man støte på noen problemer? Har 4 gig ram å ønsker å kjøre 64-bit for full utnyttelse. Hva slags versjon og skal jeg kjøpe eller laste ned en piratkopi? Lenke til kommentar
Inception_ Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Jeg ville i alle fall ikke lastet ned Vista Ultimate 32bit... Edit: For piratkopiert programvare er galt, man vil jo ikke gå i næringen på Microsoft heller, ikke sant! Derfor kan jeg dessverre ikke oppfordre til det. Endret 5. april 2008 av Inception_ Lenke til kommentar
loyd-roger Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Jeg ville i alle fall ikke lastet ned Vista Ultimate 32bit... Edit: For piratkopiert programvare er galt, man vil jo ikke gå i næringen på Microsoft heller, ikke sant! Derfor kan jeg dessverre ikke oppfordre til det. Skjønner at det er galt, men spm mitt var egentlig om hvor stor sjangs det er for å skulle bli tatt (høres kanskje litt teit ut men lurer) Og kan det bli problemer med oppdateringer evt. irriterende beskjeder om at man ikke har en ekte versjon etc. Det er tross alt snakk om et par tusenlapper her. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 #8: Det er forbudt å komme med informasjon som kan lede til piratvirksomhet. Det er også forbudt å stille spørsmål som vil føre til informasjon som kan føre til piratvirksomhet, som f.eks. spørsmål etter CD-keys, no-CD-cracks og hvor man kan laste ned warez. Dette omfatter også spørsmål om hvordan bruke warez du har lastet ned fra nettet, samt diskusjoner om piratkopier og dets innhold. Da kjøper man et ekte operativsystem Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Hvis du vil ha et gratis OS, så er linux et godt alternativ. http://releases.ubuntu.com/7.10/ Du vil alltids få begrensinger om du har en piratutgave av windows, f.eks. windows update vil ikke fungere når windows finner ut at det er en piratutgave du har, og det går jo ut over sikkerheten din. Endret 5. april 2008 av Bellicus Lenke til kommentar
loyd-roger Skrevet 5. april 2008 Forfatter Del Skrevet 5. april 2008 Skal komme meg til butikken å kjøpe meg en eller annen utg. For det var akkurat det jeg lurte på, altså om det kunne komme til å bli problemer med update senere. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Om du vil spare en del penger når du kjøper Vista vil jeg anbefale deg å vurdere OEM-lisens framfor vanlig Retail. Forskjellen på OEM og Retail, og begrensningene i OEM i forhold til Retail, står beskrevet her. Kort og godt: Dersom du ikke planlegger å oppgradere PCen din veldig mye/ofte eller bytte ut interne komponenter, eller har behov for support fra Microsoft (hva har man ikke forumet til?), så kan en OEM-lisens være fordelaktig med tanke på pris. Endret 5. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå