Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 (endret) Hei, jeg har i lang tid vært plaget med et ustabilt internett hjemme og jeg ville vært veldig glad hvis noen kunne hjelpe meg. Selve hastigheten på internettet er greit (4500/1500 Canal Digital tror jeg), men får ofte 5-30 sekund "freeze lagg", altså at jeg enten ikke får sendt eller mottatt informasjon korrekt. Disse pleier ikke å gjøre sånn at internettet faller helt ut, men det kan skje. Dette er selvfølgelig veldig irriterende for meg, siden jeg er en person som bruker mesteparten av tiden på internettet til spilling. Jeg har mine mistanker om at det kan være routeren som er problemet. Det er en gammel 3com office connect router, husker ikke helt navnet fordi jeg ikke er hjemme akkurat nå, men man får ikke mange treff når man googler den hvertfall. Internettet deles mellom 2-4 datamaskiner, men problemet er der uansett hvor mange som er på. Jeg bruker forøvrig kabel, men det er samme problemet på laptopen når jeg bruker trådløst. Derfor utelokker jeg også at det er "mellom routeren" (eller switch eller noe, vet ikke hva man kaller det Er hvertfall en D-link) som er problemet, siden det også forekommer på trådløs. Det jeg egentlig lurer på da er om det kan være for høy sikkerhet på routeren som stenger ute for mye informasjon, eller er det at routeren er for gammel og ikke klarer å håndtere trafikken? Jeg beklager hvis det virker forvirrende, men all taes gledelig imot. Hvis dere trenger mer informasjon for å hjelpe meg, så bare spør. Endret 4. april 2008 av Slettet-PJ3x8Q2w Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Sett en maskin rett på modemet...altså ikke gjennom router, og se om problemet fortsatt er der. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ3x8Q2w Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Sett en maskin rett på modemet...altså ikke gjennom router, og se om problemet fortsatt er der. Får vel teste det da når jeg kommer meg hjem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå