Gå til innhold

Master i økonomi og administrasjon (Siviløkonom)

djman

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jeg kommer til å kjøre på med fag i militæret og evt. et år etterpå for å prøve å komme inn på NHH. Aldri hatt lyst til virkelig å prestere på skolen som jeg føler det nå. Blir glad når jeg får gode karakterer og jobber mye hardere og målrettet mot prøver. Føler at snittet mitt er en del under mitt potensialet, og skulle ønske jeg hadde vist hvor lista lå allerede far første klasse. Jeg har alltid vært en 4,5 elev, og jobbet derfor også inn mot dette de 2 første årene. Kommer jeg ikke inn på NHH, tror jeg at jeg vil prøve meg på UiA. Har ringt til NHH, og de har også sagt at det ikke er noe problem å gå fra en bachlor(Skrivefeil?) på UiA til en master på NHH. Uansett kommer jeg til å kline til de neste 1-2 årene og så får jeg heller ta det som det kommer, jeg skal hvertfall ikke angre meg resten av livet fordi jeg ikke gav det et virkelig forsøk :)

Lenke til kommentar
Har ringt til NHH, og de har også sagt at det ikke er noe problem å gå fra en bachlor(Skrivefeil?) på UiA til en master på NHH. Uansett kommer jeg til å kline til de neste 1-2 årene og så får jeg heller ta det som det kommer, jeg skal hvertfall ikke angre meg resten av livet fordi jeg ikke gav det et virkelig forsøk :)

Husk du trenger min. B i snitt for å komme inn på master.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Har ringt til NHH, og de har også sagt at det ikke er noe problem å gå fra en bachlor(Skrivefeil?) på UiA til en master på NHH. Uansett kommer jeg til å kline til de neste 1-2 årene og så får jeg heller ta det som det kommer, jeg skal hvertfall ikke angre meg resten av livet fordi jeg ikke gav det et virkelig forsøk :)

Lykke til!

mhm, svak b :p

Lenke til kommentar

Lykke til!

mhm, svak b :p

hehe!

Nå kjenner jeg ikke til prosedyrene til master i detaljer, men antar det er begrenset antall plasser.

Og søker det da nok med A i snitt så nytter det ikke med B. Men det kan jeg ikke bekrefte vel og merke.

Uansett, prøv heller å fiks deg karakterene fra vg, og de tilleggspoengen du kan.

Det har vist seg at nhh'ere med bach er signifikant dyktigere enn de som kommer inn først på master.

Lenke til kommentar

hehe, skal kline til jeg og gi det et realt forsøk ;) Men som en reserveløsning kan jeg prøve å ta mastern på NHH. Dette vil også i tilfelle gi meg et ekstra "boost" og motivasjon. Svak b var seff kravet i år, dette kan som du sier både stige og synke, selv om det siste vel er lite sannsynlig. Satser på å dra inn en del tillegspoeng(realfags, militær og ca. 4 alder), og ta opp noen fag. Det vil sannsyneligvis føre til at jeg kommer litt under dagens snitt, men med tanke på den nye reformen vil også snittet synke... Så jeg lever i håpet ;)

Endret av jj_89
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
hehe, skal kline til jeg og gi det et realt forsøk ;) Men som en reserveløsning kan jeg prøve å ta mastern på NHH. Dette vil også i tilfelle gi meg et ekstra "boost" og motivasjon. Svak b var seff kravet i år, dette kan som du sier både stige og synke, selv om det siste vel er lite sannsynlig. Satser på å dra inn en del tillegspoeng(realfags, militær og ca. 4 alder), og ta opp noen fag. Det vil sannsyneligvis føre til at jeg kommer litt under dagens snitt, men med tanke på den nye reformen vil også snittet synke... Så jeg lever i håpet ;)

Hva må man ha i snitt for å komme inn i Agder og de andre skolene i landet?

Lenke til kommentar
Om jeg kan spørre; hvilke skoler anbefales dersom en ikke når inn på NHH? Jeg har ikke så veldig lyst å svi av 120 000 på BI, og sitter da med Universitetet i Stavanger, Agder elller Ås, eventuelt Trondheim Økonomiske Høgskole som er en del av HIST.

Når det kommer til økonomistudier er Agder helt klart i toppen om du luker ut NHH og BI Nydalen.

HHB > UiA . . .

NHH (har tapt seg litt i det siste), BI og HHB er norges tre klart beste skoler som tilbyr siv.øk.

Lenke til kommentar

Bare låner tråden for noen spørsmål. Noen som har gått BI og vet hvor vanskelig det er å komme inn?

Er selv en 4,5 - 4,7 elev på vgs, skal også inn i militæret. Har jeg sjanse for å bli siviløkonom? hvilke skoler kan jeg stryke ut? Har sett Norge har mange økonomi linjer rundt i landet så håper jeg skal ha mulighet å komme inn på noen iallefall :)

Har nesten gidd opp håpet om NHH :(

Endret av Sebbe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...