jeIIy Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Hei, jeg trenger bakgrunnsmusikken til postgirobygget - idyll. Har søkt uten å lykkes, så jeg lurte på om noen kunne fortelle meg hvordan jeg fjerner stemmen fra musikken? Lenke til kommentar
4588pkdkrikue5c Skrevet 4. april 2008 Del Skrevet 4. april 2008 Dette er tatt opp flere ganger før, og det er mulig. Resultatet blir imidlertid labert. Har aldri fått det til skikkelig på en sang, men du kan jo prøve. Ta en titt her. Her står det hvordan du fjerner stemmen i Audacity. Programmet er gratis, og kan også lastes ned fra samme side. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Tror denne tråden besvarer spørsmålet ditt. Den tråden er forresten nesten helt ny. Endret 5. april 2008 av Jnz Lenke til kommentar
ehs5 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 Det er praktisk talt umulig å fjerne vokaler fra musikken uten store "bivirkninger", untatt ett unntak. Om du har acapellaen i en egen fil, som burde være tilstede på samme CD, skulle man i teorien kunne legge de to sporene sammen og invertere acapellaen, og få selve musikken som resultat. Lenke til kommentar
Slettmeg01 Skrevet 5. april 2008 Del Skrevet 5. april 2008 (endret) Det er praktisk talt umulig å fjerne vokaler fra musikken uten store "bivirkninger", untatt ett unntak. Om du har acapellaen i en egen fil, som burde være tilstede på samme CD, skulle man i teorien kunne legge de to sporene sammen og invertere acapellaen, og få selve musikken som resultat. Jepp, det ville fungert...men så det er oftere at man får tak i instrumentalen enn selve acapellen. Når det gjelder å isolere eller fjerne vokal fra stereobildet, vil resultatet være avhengig av hvor mye spredning det er i stereobildet, hvor klar lyden er, og ikke minst hvor samlet mot midten vokalen er. Endret 5. april 2008 av Jnz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå